پدر حسین رونقی: بازجویان گفته بودند پسرت را می‌کشیم

به گفته پدر آقای رونقی، فرزندش از لحاظ جسمی و روحی تحت فشار است.

احمد رونقی، پدر حسین رونقی وبلاگ‌نویس منتقد زندانی، با اشاره به اینکه در آخرین ملاقاتی که با فرزندش داشته حال عمومی وی را نامناسب یافته است گفت: "بازجویان در تماس تلفنی با منزلم گفته بودند پسرت را می‌کشیم و دارند به حرفشان عمل می‌کنند."

حسین رونقی چندی پیش در بیمارستان بستری شد و براساس نظر پزشکان باید تحت نظر متخصص در منزل تحت درمان قرار بگیرد.

به گفته احمد رونقی دادستان نیز به دلیل وضعیت پسرش طی نامه‌ای با مرخصی او موافقت کرده بود اما پدر حسین رونقی در گفت و گو با بی بی سی فارسی با انتقاد از عدم توجه به نامه دادستان گفت:" با اینکه چندین بار من از دادگاه انقلاب پیگیری کردم تاکنون به من جواب قانونی نداده‌اند، امروز (پنجشنبه) هم که تعطیل هستند و پیگیری نامه به شنبه موکول شده است."

آقای رونقی با تشریح وضعیت جسمی فرزندش در زندان گفت :"وضعیت پسرم وخیم است. یک کلیه‌اش که قبلا عمل شده ۸۰ درصد از کارافتادگی دارد و کلیه دیگرش نیز ۲۰ درصد از کار افتاده است. اگر تحت درمان سریع قرار نگیرد امکان از بین رفتن کلیه‌اش وجود دارد. طی نامه به مسئولان قضایی و زندان اعلام کردم با توجه به نظر متخصصینی که به آنها مراجعه کرده ام، نظر این است که باید پسرم تحت درمان مداوم باشد و آب و هوای زندان با بیماری وی سازگار نیست."

پدر این وبلاگ‌نویس زندانی با اشاره به دیدار اخیرش با فرزندش تاکید کرد:" پسرم خونریزی دارد."

"فشار روحی" به حسین رونقی

آقای رونقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فشار مجدد بازجویان به فرزندش گفت:" بازجویان از او خواسته‌اند تا با آنها همکاری کند، پسرم هم گفته چیزی ندارم که مصاحبه تلویزیونی بدم. بازجویان به او گفتند حکم تو ۱۵ سال نبوده اما به دلیل اینکه با ما همکاری نکردی این حکم را به تو داده‌ایم."

احمد رونقی ادامه داد:" پسرم کاری نکرده است و ۱۳ ماه در انفرادی بوده و کلیه‌ها و سلامتی‌اش را از دست داده است. همان قانونی که به پسرم حبس داده می‌گوید طبق قانون باید تحت درمان قرار بگیرد و او توان و تحمل زندان را ندارد."

آقای رونقی با تاکید بر این مسئله که تاکنون کسی جوابگوی این خانواده نبوده است اعلام کرد:" من از رهبر انقلاب، دادستان، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان زندان ها و کلیه مسئولان که اجرای عدالت را بر عهده دارند خواستارم در مورد پسرم اقداماتی انجام شود تا تحت درمان قرار گیرد."

حسین رونقی ۲۶ ساله و اهل شهرستان ملکان است. او پس از انتخابات دهمین دور ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

0 comments:

ارسال یک نظر