اظهارنظر مقام‌های اسرائيلی درباره حمله به ایران ممنوع شد

 جـــرس: در پی انتشار برخی اظهارات از سوی شخصیت های نظامی، امنیتی و سیاسی اسرائیل در خصوص جمهوری اسلامی، نخست وزیر اسرائیل از وزیران کابینه خود خواست اصولاً در مورد ایران به اظهار نظر نپردازند.

گفته می‌شود که این هشدار نتانیاهو متوجه افرادی چون ایهود بارک، وزیر دفاع اسرائيل، موشه یالون، معاون نخست وزیر و مسئول امور استراتژیک و نیز شماری از ژنرال‌های ارتش اسرائیل است که در روزهای گذشته، درباره‌ی حمله‌ی احتمالی به ایران بیاناتی ابراز داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از روزنامه های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به سخنان اخیر اهود باراک وزیر دفاع و همچنین معاون خود، ژنرال دوران احتیاط موشه بوگی یعلون اشاره کرد و گفت که این گونه سخنان که با عناوین درشت در رسانه های خارجی درج می شود، جز زیان چیزی ندارد و موجب می شود اسرائیل در خط مقدم رویارویی با حکومت اسلامی قرار بگیرد و تلاش هایی که پیرامون تحریم آن کشور انجام می گیرد، با مشکل روبرو گردد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین به مقامات کابینه اش هشدار داده است که از "وراجی" در مورد احتمال حمله به سایتهای هسته ای ایران خودداری کنند.

نتانیاهو این هشدار را به شماری از مقامات نظامی و وزرای دولت اسرائیل داده است که به عقیده او بیش از حد آزادانه در مورد احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران صحبت می کنند.

روزنامه معاریو این خبر را به نقل از مقامات بلندپایه ای گزارش داده که نامشان را فاش نکرده است.

نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته که " چنین صحبتهایی به شدت زیانبار است و علاوه بر قرار دادن اسرائیل در خط مقدم ماجرا، به تحریمها هم ضربه می زند."

موشه یالون در جریان یک کنفرانس امنیتی در هرزیلا گفته بود که نیروهای نظامی ایران توان محافظت از تاسیسات اتمی این کشور را ندارند و این تاسیسات می‌توانند هدف حملات نظامی قرار گیرند.

معاون نخست وزیر اسرائيل همچنین گفته بود که ایران از پناهگاه‌های زیرزمینی که احتمال می‌رود حاوی سلاح‌های هسته‌ای باشد حفاظت لازم را به عمل نمی‌آورد و این مناطق در برابر حملات نظامی احتمالی توان مقاومت ندارند.

بر اساس گزارش ها، شائول موفاز، رییس امور کمیسیون خارجی "کنست" (پارلمان اسرائیل) نیز به نخست وزیر پیوست و گفت: بررسی در رسانه ها و روزنامه ها پیرامون حمله به ایران یک اقدام غیرمسئولانه است.

0 comments:

ارسال یک نظر