برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف دنیا در آستانه‌ ۲۵ بهمن

برگزاری تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف دنیا در آستانه‌ ۲۵ بهمن

from جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها

جرس: در آستانه‌ی 25 بهمن و سالگرد حصر رهبران جنبش سبز در شهرهای مختلف دنیا تجمعاتی برای اعتراض به شرایط موجود در جمهوری اسلامی و درخواست آزادی رهبران جنبش ساماندهی شده است.

به گزارش جرس، تاکنون در شهرهای تورین ایتالیا، پاریس فرانسه، کوالالامپور مالزی و نوشهیر ترکیه این تجمعات توسط ایرانیان ساکن در این شهرها سازماندهی شده است.

تورین- ایتالیا

گروهی از ایرانیان و دانشجویان ساکن تورین با انتشار بیانیه‌ای از اعتراضات روز ۲۵ بهمن در ایران حمایت کردند و در اعتراض به ادامه حصر رهبران جنبش سبز، گروهی از حامیان جنبش سبز و فعالان سیاسی شهر تورین ایتالیا، روز دوشنبه تجمعی اعتراضی این شهر برگزار خواهند کرد.

به گزارش جرس، در بخشی از این بیانیه آمده است: ‎‫واقعیت این است که تحریم های اقتصادی ناکارآمد بین المللی از یک طرف و استقرار یک حکومت نالایق، ظالم و دیکتاتور ماب در ایران از طرف دیگر، باعث ظلم مضاعف بر مردم شده است. در هفته‌های اخیر با اعمال آخرین دور از این تحریم‌ها یکباره ارزش پول ملی ایران کاهش چشم‌گیری یافت و به تبع آن گرانی کالاها و محددتر شدن سفره هم‌وطنانمان شد.‬

همچنین این گروه در بیانیه خود آورده است: ‎‫ملت ایران، مردمی نجیب، صلح‌جو و با فرهنگی کهن و غنی هستند و این صحیح نیست به کیفر ماجراجویی حاکمان نامشروعشان مجازات شوند. آنها بیش از صد سال است برای استقرار حکومت دموکراسی کوشیده ‌و در حدود دو سال و نیم اخیر نیز در غالب "جنبش سبز" بر این آرمان دیرینه خود پای‌فشرده‌‌اند.‬

این تجمع در میدان کستلو، روبروی پرفتورا یک روز قبل از راهپیمایی اعتراضی مردم ایران در داخل کشور، یعنی ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۵ بعدازظهر برگزار خواهد شد.

پاریس- فرانسه

در آستانه سالگرد حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، جمعی از ایرانیان مقیم فرانسه، عصر امروز در میدان حقوق بشر پاریس (تروکادرو)، گردهم می آیند تا آنگونه که خود در بیانیه شان آورده اند از «تمامی وجدان‌های بیدار و مدافعان حقوق بشر در جهان» درخواست کنند تا «برای آزادی این سه چهره برجسته‌ی جنبش سبز مردم ایران هرگونه که می‌توانند کوشش کنند». بنا بر این بیانیه، «اعزام گروه‌های مستقل حقوق بشری برای پیگیری وضع کنونی آنان، و مخاطرات و محدودیت‌های غیرانسانی و غیرقانونی که متوجه شخصیت‌های بارز جنبش اعتراضی مردم ایران است می‌تواند گام نخست برای تغییر وضع ایشان باشد»

کوالالامپور، مالزی

در مالزی نیز مراسمی به مناسبت سالگرد ۲۵ بهمن و در اعتراض به حصر رهبران جنبش سبز، آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد، برگزار خواهد شد.

 این مراسم به دعوت رسام، تشکیلات راه سبز ایرانیان مالزی خواهد بود. زمان مراسم روز یکشنبه، ۲۳ بهمن مصادف با ۱۲ فوریه ساعت ۶ عصر به وقت کوالالامپور خواهد بود. مکان مراسم در سردانگ، دریاچه ماینز ، جنب مجتمع مسکونی هریتیج خواهد بود.

نوشهیر- ترکیه

شهر نوشهیر ترکیه نیز، روز 22 بهمن شاهد تجمع اعتراضی گروهی از پناهجویان ساکن این شهر و شهرهای اطراف آن بود.

در فراخوان این تجمع دلیل تجمع «حبس چهره‌های برجسته‌ی جنبش سبز، حتی بدون برگزاری دادگاه‌های نمایشی مرسوم در ایران» را «اقدامی دیگر در ادامه‌ی برخوردهای ضدانسانی و غیرقانونی حکومت پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ۸۸» عنوان شده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر