آمریکا کلیه دارایی های دولت ایران در آن کشور را مسدود کرد

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا

باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی تاکید کرد که موضع اسرائیل و آمریکا در مقابله با ایران هماهنگ است

در ادامه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، باراک اوباما با صدور بخشنامه ای تحریمهای سختگیرانه تری را علیه دولت ایران و بانک مرکزی آن کشور وضع کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که بر اساس بخشنامه جدید، رییس جمهوری آن کشور، کلیه دارایی های تمام وزارتخانه های ایران و نهادهای متعلق به دولت از جمله بانک مرکزی ایران مسدود می شود.

پیشتر رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که کشورش و اسرائیل در رویکرد خود نسبت به ایران هماهنگ و همگام هستند.

در اسرائیل و کشورهای غربی نگرانی هایی در مورد احتمال تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی وجود دارد، هر چند مقامات ایران پیوسته تاکید کرده اند که برنامه اتمی آن کشور صرفا در جهت مقاصد صلح آمیز است.

آقای اوباما در نامه ای به کنگره گفته است که تصمیم او در مورد اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران "بویژه در واکنش به اقدامات فریبکارانه ای بوده که از سوی بانک مرکزی و سایر بانکهای ایران در جهت پنهان کردن تبادلات مالی تحت تحریم صورت گرفته است."

در این بخشنامه همچنین آمده است که یک دلیل دیگر تحریمهای جدید، نبود نظامی موثر برای مقابله با پولشویی در ایران است.

تا پیش از صدور این بخشنامه جدید، بانکهای آمریکایی موظف بودند که هرگونه تقاضایی را برای انجام مبادلات مالی با طرفهای ایرانی تحت تحریم رد کنند، اما از این پس آنها این اختیار را خواهند داشت که به جای جلوگیری از انتقال وجوه مالی و بازگرداندن آنها، اقدام به ضبط این وجوه کنند.

باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی تاکید کرد که موضع اسرائیل و آمریکا در مقابله با ایران هماهنگ است.

رییس جمهوری آمریکا گفت که دولت آن کشور "تخمین خوبی در اختیار دارد" که ایران چه زمان می تواند به بمب اتمی دست پیدا کند.

هرچند او افزود که چگونگی تصمیم گیری داخلی در حکومت ایران آنقدر واضح نیست و دشوار است که در هر مقطع زمانی مشخص کرد که چه کسی در ایران تصمیم می گیرد.

آقای اوباما گفت ترجیح می دهد بحران ایران از طریق دیپلماسی حل شود اما تاکید کرد برای برخورد با ایران همه گزینه ها روی میز است.

0 comments:

ارسال یک نظر