مخالفان دولت سوریه به سفارت این کشور در استرالیا حمله کردند

مهاجمان، سفارت سوریه در کانبرا را غارت کرده‌اند

مخالفان دولت سوریه به یک سفارت دیگر این کشور حمله کرده‌اند. در این حمله که به سفارت سوریه در کانبرا، پایتخت استرالیا، انجام شد، مهاجمان مجتمع این سفارت را غارت کردند. مقامات نیروی پلیس گفته‌اند که گروهی از دست‌کم ۴۰ مرد، از در اصلی مجتمع سفارت سوریه به این ساختمان حمله و وسایل و اثاثیه آن را تخریب کرده‌اند. آنها رایانه‌های موجود در ساختمان را هم دزدیده‌اند.

روز شنبه، چهارم فوریه، سفارتخانه‌های سوریه در چند کشور خاورمیانه و اروپا هدف حمله قرار گرفتند. این حمله‌ها در شرایطی انجام می‌شود که انتقادها از روسیه و چین در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت خشونت‌ها در سوریه ادامه دارد. در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز شنبه، چهارم فوریه، درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت خشونت‌ها علیه مخالفان دولت در سوریه رای‌گیری شد، ولی روسیه و چین این قطعنامه را وتو کردند.

آمریکا این وتو را "شرم‌آور" خوانده و بریتانیا گفته است که این اقدام "مردم سوریه را مایوس می‌کند." دولت فرانسه نیز این اقدام را محکوم کرده است. با این حال، روسیه و چین گفته‌اند که پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده بود، "نامتوازن" بوده است.

حمص زیر آتش"

یک خبرنگار بی‌بی‌سی که به شهر حمص رفته است، از شنیده شدن مداوم صدای گلوله‌باران و شلیک خمپاره در این شهر خبر داده است. مخالفان دولت در حمص به بی‌بی‌سی گفته‌اند که توپخانه و تانک‌های ارتش سوریه به سمت موقعیت‌هایی در حوالی بخش اصلی شهر که در دست مخالفان است، در حال حرکت بوده‌اند. به خبرنگار ما گفته شده است که نیروهای دولتی سوریه در حمص به قصد کشت دست به تیراندازی می‌زنند.

مخالفان دولت سوریه آمار متفاوتی از تلفات در شهر حمص ارائه داده‌اند و تعداد کشته‌شدگان از ۵۰ تا بیش از ۲۰۰ نفر گزارش شده است. آنها دولت سوریه را متهم به کشتار کرده‌اند، ولی مقامات رسمی سوریه این اتهام را رد می‌کنند. با این حال، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که ظاهرا شهر حمص روز جمعه گذشته هم زیر آتش "شدید و بی‌امان" نظامیان بوده است و ارتباط بخش‌هایی از شهر که تحت کنترل مخالفان دولت قرار دارد، با دیگر بخش‌ها قطع شده است.

حمص یکی از اولین شهرهای سوریه است که تظاهرات ضددولتی در آنها شکل گرفت. به دنبال تیراندازی نیروهای دولتی به سمت معترضان در آوریل سال گذشته در حمص، این شهر به یکی از کانون‌های اعتراضات در سوریه تبدیل شد. گفته شده است که بسیاری از نیروهای نظامی که از ارتش سوریه گریخته‌اند، در حمص پناه گرفته‌اند.

0 comments:

ارسال یک نظر