نماینده بجنورد: تورم فعلی نتیجه پرداخت نشدن سهم تولید است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را عامل مهمی در ایجاد تورم توصیف و تاکید کرد:اگر دولت یارانه حمایتی بخش تولید را پرداخت می‌کرد ، تورم نیز کم‌تر از شرایط فعلی بود.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه، سلمقان و گرمه در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: نداشتن کنترل قیمت‌ها و یا کنترل غلط آن به شیوه دستوری موجبات افزایش تصاعدی قیمت‌ها را به همراه داشته است و فشارهای مالی زیادی را به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه وارد می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و آزاد سازی قیمت حامل‌های انرژی را عامل مهمی در ایجاد تورم توصیف و تصریح کرد: طبیعی است که بسیاری از فعالیت‌های تولیدی بسته به انرژی است و زمانی که قیمت حامل‌های انرژی بالا رفت دولت باید به منظور تداوم تولید و ممانعت از رشد قابل توجه قیمت‌ها، یارانه حمایتی به بخش تولید می‌پرداخت.

وی افزود: عدم پرداخت یارانه حمایتی به بخش تولید، تولید کنندگان را در تنگنایی قرار داد که نتیجه آن بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی شد و چون تولید کننده در حین اجرای قانون هدفمندی متحمل هزینه بالایی شد و یارانه حمایتی نیز از دولت دریافت نکرد، محصول تولیدی خود را با قیمت بالاتری به بازار روانه کرد و این موضوع درافزایش تورم نقش چشمگیری داشت.

ثروتی میزان تورم فعلی را با وجود اجرای قانون هدفمندی و عدم پرداخت سهم تولید طبیعی خواند و گفت: بی‌تردید اگر دولت یارانه حمایتی بخش تولید را پرداخت می‌کرد ، تورم نیز کم‌تر از شرایط فعلی بود.

0 comments:

ارسال یک نظر