محسن امین‌زاده هم با «دستبند و پابند» به بیمارستان منتقل شد

گزارش - مردمک

براساس گزارش‌ وبسایت یکی از مخالفان دولت محسن امین‌زاده، عضو حزب اصلاح‌طلب جبهه مشارکت و معاون وزارت خارجه دولت محمد خاتمی، با «دستبند و پابند» از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده است.

محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار منتقد دولت، در وبسایت خود نوشته است که روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران آقای امین‌زاده را با دستبند و پابند در کنار سه سرباز دیده است.

به گفته او آقای امین‌زاده را برای انجام «معاینات پزشکی» از زندان اوین به بیمارستان منتقل کرده بودند و همسرش نیز در آن‌جا حضور داشته است.

براساس گزارش وبسایت کلمه هفته گذشته قرار بود طبق نظر پزشک قانونی آقای امین‌زاده برای درمان «عارضه قلبی» به بیمارستان منتقل شود و فرماندهی حفاظت زندان اوین با اعزام او بدون دستبند موافقت کرده بود. اما معاون امنیتی دادستان تهران از انتقال او به بیمارستان بدون دستبند جلوگیری کرده بود.

محسن امین‌زاده معاون وزارت خارجه دولت محمد خاتمی است که 25 خرداد ۸۸ یعنی سه روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم همراه با شماری از رهبران احزاب اصلاح‌طلب بازداشت شد. او در بهمن همان سال با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد و در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس محکوم شد. 

این زندانی سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی که از خاطراتش در زندان نوشته و آبان سال گذشته منتشر شد، گفته بود که از هشت ماه بازداشت در زندان اوین «چهار ماه آن در سلول انفرادی بدون توالت و 600 ساعت آن در اتاق‌های بازجویی با چشم‌بند گذشته است.»

محسن امین‌زاده ازجمله ۳۹ زندانی سیاسی است که با انتشار نامه‌ای گفته‌اند «شرایط قانونی، سالم و آزاد» برای انتخابات مجلس نهم وجود ندارد.

انتقال زندانیان سیاسی با دستبند و پابند از زندان به بیمارستان پیش از این سابقه داشته است. هفته گذشته گزارش شد که عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، با دستبند و پابند از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

انتقال برخی از زندانیان سیاسی به بیمارستان در شرایطی گزارش شده که طبق گزارش وبسایت کلمه مجید رضازاده، رئیس بهداری زندان اوین، مانع از اعزام زندانیان سیاسی به بیمارستان می‌شود.

طبق این گزارش بهداری زندان اوین فاقد پزشکان متخصص در زمینه مغز و اعصاب، اورولوژی، قلب و ارتوپدی است و از تجهیزات لازم پزشکی برای رساندن کمک به بیماران در «مواقع اضطراری» محروم است.

0 comments:

ارسال یک نظر