فیض الله عرب سرخی به مرخصی استعلاجی آمد

فیض الله عرب سرخی، زندانی سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب، که چند روز پیش دچار وضعیت حاد جسمانی شده و به بهداری زندان منتقل گردیده بود، شامگاه چهارشنبه ۲۱ دی ماه، برای دو روز به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

 یکی از فرزندان این فعال جنبش سبز در صفحه فیس بوک خود در این زمینه نوشته است که پدرش برای دو روز به مرخصی درمانی آمده است.

 منابع خبری جنبش سبز از زندان اوین گزارش داده بودند که فیض الله عرب سرخی طی روزهای گذشته در طول یک شب چهار بار به بهداری اوین منتقل شد و پزشکان تنها با تزریق مسکن تلاش کردند درد وی را آرام کنند اما مسئولان زندان حاضر به انتقال وی به بیمارستان نشدند.

 کلمه به نقل از هم بندی های این فعال سیاسی جنبش سبز نوشته بود: با وجود وضعیت جسمی نگران کننده فیض الله عرب سرخی در بند ۳۵۰ زندان اوین، مسئولان زندان امکان هر گونه اقدامی برای درمان پزشکی را از وی سلب کرده اند.

 این منابع خبری اعلام کرده اند که عرب سرخی علاوه بر درد شدید ناشی از مفاصل و استخوانها از شدت دندان درد، شبها نمی تواند بخوابد.

 بر اساس این گزارش، بازجوهای سپاه و مسئولان زندان گفته اند که به دلیل امضای بیانیه های منتشره از بند ۳۵۰ اوین نمی توانند برای مرخصی استعلاجی و یا حتی پیگیری درمان وی در زندان اقدام کنند.

 بر خلاف آیین نامه زندان ها برای رسیدگی و درمان مشکلات جسمی این زندانی سیاسی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. گفته می شود محدودیتهای اعمال شده برای فشار بیشتر به عرب سرخی برای پس گرفتن امضایش از بیانیه ۳۹ نفر است.

 فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، نخستین بار در جریان بازداشتهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهامات وی اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

معاون وزیر بازرگانی دولت محمد خاتمی یکی از هفت چهره اصلاح طلب شاکی پرونده دخالت نظامیان در انتخابات می باشد.

وی بیش از ۱۰ ماه در انفرادی ها و سلول های چند نفره ی دوالف تحت بازجویی های سپاه قرار داشت.

 عرب سرخی همچنین از امضا کنندگان نامه شکایت از سپاه و وزارت اطلاعات می باشد که در جریان این شکایت دوباره احضار و بازجویی شد. او یکی از ۱۲ زندانی معترض و اعتصاب کننده پس از شهادت هدی صابر در بند ۳۵۰ اوین است.

 شهریور ماه جاری در یک اقدام غیرمنتظره عرب سرخی از زندان اوین آزاد شد که بعد از چند روز دوباره به زندان فرا خوانده شده و اعلام شد که برگه آزادی به اشتباه به وی ابلاغ شده است.

 لازم به ذکر است بدنبال انتشار بیانیه ۳۶ زندانی سیاسی، بر اساس دستور دادستان خانواده ها از ملاقات حضوری محروم شدند.

 ملاقات ها و رسیدگی های پزشکی دو اهرمی است که مسئولان زندان برای فشار بیشتر بر زندانیان از آن استفاده می کنند.

 از سوی دیگر، به منظور فشار بیشتر بر این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فاطمه عرب سرخی، نیز برای ۲۷ دی ماه به دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس احضار شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر