وزیر اطلاعات ایران از دستگیری افرادی در ارتباط با انتخابات مجلس خبر داد

وزیر اطلاعات ایران انتخابات مجلس را حساس ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی خوانده است

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران از دستگیری افرادی خبر داده که به گفته او "به دنبال اجرای طرح ها و برنامه‌های آمریکا از طریق شبکه های مجازی و اجتماعی بودند."

به گفته وزیر اطلاعات ایران هدف دستگیر شدگان اجرای برنامه های آمریکا در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است

آقای مصلحی گفته است که "اشراف اطلاعاتی خوبی بر فعالیت‌های افراد دستگیر شده داشتیم و برنامه ما شناسایی نوع ارتباطات افراد و سپس دستگیری آنها بود."

تعداد بازداشت شدگان و نحوه و محل دستگیری آنها مشخص نیست و مقام های ایرانی مشخص نکرده اند که منظور آنها از اتهام "اجرای طرح ها و برنامه های آمریکا در روند انتخابات مجلس" چه بوده است.

آقای مصلحی که پس از پایان جلسه هیات دولت ایران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفته است افراد دستگیر شده "مجموعه قدرتمند و مهمی نبودند که بتوانند کاری انجام دهند."

با این همه رسانه های ایران از قول وزیر اطلاعات این کشور گفته اند که "مستندات به دست آمده" از افراد دستگیر شده "قابل توجه" است.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران قرار است روز دوازدهم اسفند ۱۳۹۰ برابر با دوم مارس ۲۰۱۲ برگزار شود.

رهبران سیاسی اصلاح طلب از جمله محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، به دلیل آنچه که شرایط امنیتی ایران و زندانی بودن شمار کثیری از سیاستمداران اصلاح طلب این کشور خوانده اند و شرکت در انتخابات را بی معنی توصیف کرده اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران مخالف دولت هم با فرمایشی خواندن انتخابات حضور در آن را تحریم کرده اند.

اما برخی از چهره های سیاسی و نظامی بلندپایه در حکومت ایران از جمله نماینده آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به احتمال بروز چالش های امنیتی در این انتخابات هشدار داده اند.

علی سعیدی، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه گفته بود که کشورهای غربی در صدد براندازی حکومت جمهوری اسلامی در ایران از طریق انتخابات هستند و به همین دلیل آیت الله خامنه ای، در مورد احتمال بروز چالش های امنیتی در انتخابات آینده مجلس هشدار داده است

انتخابات مجلس در روز دوازدهم اسفند، اولین انتخابات در ایران پس از بروز ناآرامی های گسترده و اعتراض ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری است که محمود احمدی نژاد پیروز آن اعلام شد.

حیدر مصلحی که از دستگیری افرادی در ارتباط با انتخابات سخن گفته، پیشتر نهمین دوره انتخابات مجلس ایران را "حساس‌ترین" انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی توصیف کرده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر