تحریم نفت ایران توسط اروپا احتمالا دوشنبه 'نهایی می‌شود'

آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید که توافق نهایی اتحادیه اروپا در مورد تحریم خرید نفت از ایران و انسداد دارایی‌های بانک مرکزی این کشور، احتمالا در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در روز دوشنبه حاصل می‌شود.

فرانسه از پیشنهاددهندگان اصلی اعمال تحریم های جدید علیه ایران است که به منظور وادار کردن مقامات ایران به توقف برنامه اتمی شان مطرح شده است.

آقای ژوپه پس از دیدار با کوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا در پاریس به خبرنگاران گفت: "روز دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قادر خواهیم بود که در مورد مجموعه ای از تحریم های تازه علیه ایران توافق کنیم".

دیپلمات های اروپایی می گویند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور اصولی در مورد مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی ایران و توقف خرید نفت از این کشور توافق کرده اند، اما هنوز در مورد چگونگی ادامه تجارت غیر نفتی با ایران توافقی به دست نیامده است.

فرانسه، بریتانیا و آمریکا پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران در ماه نوامبر، فشارها علیه این کشور را افزایش دادند.

کوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا هم پس از دیدار با آقای ژوپه گفت: "چین و سایر کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه می دهند باید در نظر داشته باشند که قدرت های جهانی در مورد اعمال فشار بر دولت ایران جدی هستند".

او افزود: "از دوستانمان در چین و سایر کشورهای آسیایی می خواهیم که این مسئله را جدی بگیرند و توجه داشته باشند که سایرین در جامعه بین المللی در تلاش هستند که فشارهای ضروری را برای تغییر موضع دولت ایران به مقامات این کشور وارد کنند".

آقای راد تأکید کرد که استرالیا با تحریم های تازه اتحادیه اروپا همراهی خواهد کرد.

استرالیا پیش تر تحریم هایی را علیه ایران وضع کرده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر