رئیس مجلس ایران: ترور کردن کار بی ارزشی است و دیگران هم می توانند

پیکر آقای احمدی روشن در گورستانی در شمال تهران به خاک سپرده شد

همزمان با مراسم تشیع پیکر مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز و از دانشمندان اتمی این کشور که دو روز پیش در تهران ترور شد، رئیس مجلس ایران گفته است که 'از نظر عملیاتی ترور کار بی ارزشی است و دیگران هم می توانند.'

علی لاریجانی که به ترکیه سفر کرده بود، در واکنش به ترور معاون مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز و از دانشمندان اتمی این کشور گفته است که 'از نظر عملیاتی ترور کار بی ارزشی است و دیگران هم می توانند.'

رئیس مجلس ایران گفته که "ترورهایی که دشمن در ایران انجام می‌دهد" اثبات دیدگاه آیت الله خمینی درباره اسرائیل است.

آقای لاریجانی جمله ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی را یادآوری کرده که با اشاره به اسرائیل گفته بود "تا این غده سرطانی وجود داشته باشد، منطقه روی آرامش را نمی‌بیند."

مقام های ایرانی ترور مصطفی احمدی روشن را به تلاش عوامل خارجی برای به توقف کشاندن برنامه های اتمی این کشور نسبت داده و نماینده ایران در سازمان ملل، ضمن تایید این نظر، خواستار محکومیت این ترور در شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان شده است.

مراسم تشیع پیکر مصطفی احمدی روشن روز جمعه در تهران برگزار شد. پیکر آقای احمدی روشن در گورستانی در شمال تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش رسانه های ایران شماری از مقام های این کشور از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم حضور داشته اند.

مصطفی احمدی روشن معاون کارخانه غنی سازی اورانیوم نظنز، صبح روز ۲۱ دی در اثر انفجار یک بمب در منطقه سیدخندان تهران کشته شد.

پیشتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در پیامی تشکیلات برون مرزی شبکه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را "طراح یا همراه" ترور دانشمند اتمی ایران خوانده بود.

رهبر ایران در این پیام گفته بود که "ما از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد."

سال گذشته خورشیدی هم مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی دو فیزیکدان ایرانی در یکی از خیابان های شمالی شهر تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند.

آقای شهریاری بر اثر این سوءقصد درگذشت اما آقای عباسی دوانی که همراه همسرش مجروح شده بود، از این حادثه جان به در برد و اینک رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است.

یک روز پس از کشته شدن معاون مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز، حسین شریعتمداری، مدیر و نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان از "حق قانونی [حکومت ایران] برای مقابله به مثل" دفاع کرده بود.

آقای شریعتمداری در یادداشتی در این روزنامه نوشته بود: "ترور نظامیان و مقامات اسرائیلی به آسانی امکانپذیر است و این جرثومه های فساد به راحتی قابل شناسایی و به آسانی قابل دسترسی هستند."

آمریکا ترور دانشمند اتمی ایران را محکوم کرده و بریتانیا هرگونه دخالت را ترور او رد کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون طی شش قطعنامه ضمن اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی از ایران خواسته است که به غنی سازی اورانیوم پایان دهد.

ایران اعلام کرده است که در حال حاضر در دو مرکز غنی سازی این کشور در قم و نطنز در حال غنی کردن اورانیوم است.

کشورهای غربی مظنون به انحراف اهداف ایران از برنامه غنی سازی اورانیوم و احتمال بکارگیری آن در فعالیت های نظامی هستند اما مقام های ایرانی به طور مکرر اهداف برنامه اتمی خود را صلح آمیز و برای مصارف پزشکی و تولید برق عنوان می کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در بیانیه ای که به مناسبت ترور آقای احمدی روشن صادر کرده، گفته است که ادامه ترور دانشمندان اتمی "هیچ گونه خللی در دفاع مقدس هسته ای ملت ایران" وارد نکرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر