اعتصاب غذای محمد صادق هنرور شجاعی، وارد پنجمین روز شد

محمد صادق هنرور شجاعی که از روز دوشنبه و در پی بازگرداندنش به زندان اوین علیرغم نظر صریح پزشکی قانونی مبنی بر ادامه درمان در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده است، امروز وارد پنجمین روز اعتصاب غذای خود شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این در حالی است که روز چهارشنبه رئیس بند ویژه روحانیت زندان اوین (۳۲۵) با فراخواندن همبندیان این روحانی منتقد و تهدید به قطع تلفن های بند در صورت تداوم اعتصاب غذای او، سعی در تحت فشار قرار دادن وی از طریق همبندیانش کرده است.

بر اساس این گزارش، شجاعی روز پنج شنبه بدون اینکه خود خواسته باشد به بهداری اوین برده شده، و فشار خون وی به جهت اثبات صحت اعتصاب غذا به مسئولان زندان گرفته شد که فشار خون وی پایین تر از حد معمول سنی وی بوده است.

لازم به ذکر است این روحانی منتقد، پیشتر در بند ۳۵۰ و در میان سایر زندانیان سیاسی نگهداری می شد که مهرماه گذشته به بند روحانیت منتقل شد.

هنرور شجاعی از روز دوشنبه هفته اخیر، نوزدهم دی ماه و در اعتراض به "عدم تمدید مرخصی اش توسط دادستان ویژه روحانیت برای تکمیل روند درمانی خود" وارد اعتصاب غذا شده است.

وی که از حدود یکماه قبل با موافقت دادستان ویژه روحانیت جهت مداوای بیماریهای متعدد خود به مرخصی استعلاجی آمده بود با وجود نظر پزشکی قانونی درباره ضرورت تمدید مرخصی و ادامه درمان در خارج از زندان، با عدم تمدید مرخصی توسط دادستان ویژه به دلیل مصاحبه با برخی سایت ها و انتشار یک نامه سرگشاده در دوره مرخصی، صبح روز دوشنبه به زندان بازگردانده شد.

0 comments:

ارسال یک نظر