حکم اعدام سعید ملک‌پور 'تایید شد'

سعید ملک پور در سال ۱۳۸۷ بازداشت و تاکنون در زندان به سر می‌برد

روابط عمومی دیوان عالی کشور در ایران اعلام کرده که "با رفع نقص پرونده سعید ملک پور توسط دادگاه انقلاب و ارسال مجدد آن به دیوان عالی"، حکم اعدام سعید ملک‌پور روز یک‌شنبه ۹ بهمن "به تائید دیوان عالی کشور رسید."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سعید ملک پور از متهمان پرونده موسوم به "مضلین ۲" مربوط به جرائم رایانه‌ای است که در سال ۱۳۸۷ بازداشت و تاکنون در زندان به سر می‌برد.

قاضی مقیسه نخستین بار در پائیز سال گذشته سعید ملک پور را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی الارض" به اعدام محکوم کرد و این حکم به تایید دادگاه تجدید نظر رسید. اما در خرداد ماه سال جاری حکم اعدام این زندانی در دیوان عالی کشور نقض شده بود.

مریم ملک‌پور خواهر سعید ملک‌پور در گفتگویی با بی بی سی فارسی با بیان اینکه نقایص پرونده هنوز رفع نشده است می گوید حتی نمی داند آیا برادرش امروز زنده خواهد بود یا خیر.

موارد نقص پرونده ای که خواهر آقای ملک پور از آنها نام می برد، از جمله این است که متهم "تحت فشار" مجبور به اعتراف شده است.

خواهر آقای ملک پور می گوید که دیوان عالی کشور هم خواهان بررسی صحت این ادعا شده است که اعتراف ها زیر فشار از متهم اخذ شده است.

مریم ملک‌پور در جواب اینکه منظور از تحت فشار بودن آقای ملک پور چیست، می گوید که وی یک سال و نیم در سلول انفرادی بوده و فک او در رفته است. اما آن طور که خانم ملک پور می گوید تلاشی برای بررسی این مسئله انجام نشده است.

همچنین به گفته خانم ملک پور دیوان عالی کشور خواستار نظر یک کارشناس مستقل درباره اتهام های وارد شده به آقای ملک پور شده بود که آن را هم خواهر سعید ملک پور می گوید انجام نشده است.

خانواده و وکیل آقای ملک پور می گویند که او در راه اندازی وب سایت های پورنوگرافی، دستی نداشته و تنها برنامه ای برای گذاشتن عکس روی اینترنت نوشته و عده ای از آن استفاده کرده اند.

تشکر سپاه پاسداران بابت تایید حکم

این در حالی است که مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه پاسداران ایران که می گوید آقای ملک پور و همکارانش را دستگیر کرده است، مدعی است که آقای ملک پور، خود این وب سایت ها را راه اندازی کرده است.

در بیانیه ای که مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه منتشر کرده، از تایید حکم آقای ملک پور استقبال و بابت آن از مسئولان قوه قضاییه تشکر شده است.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده است که "مجازات" آقای ملک پور موجب "سرخوردگی کسانی شود که تلاش می کنند تا با پیگیری سیاست اندلسی، جوانان این مرز و بوم را به امور پست حیوانی و غیرالهی مشغول سازند."

در این بیانیه همچنین به انتقادهای جهانی از صدور حکم اعدام برای آقای ملک پور هم صحبت شده است.

بیانیه می گوید که انتقادها به جهت "سیاه نمایی" از وضعیت ایران است.

پیش از این آمریکا و گزارشگران بدون مرز در بیانیه های جداگانه نسبت به صدور حکم اعدام برای آقای ملک پور ابراز نگرانی کرده بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر