واکنش احمدی نژاد به موفقیت های بین المللی جدایی نادر از سیمین: از تعزیه حمایت کنید که بدنبال نشان اسکار نیست

در حالی که مقامات رسمی تاکنون پیام تبریکی برای اصغر فرهادی کارگردان برنده جایزه های بین المللی نفرستاده اند، احمدی نژاد که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست که تعزیه که هیچکس در آن دنبال نشان اسکار نیست، حمایت کنند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم پاسداشت ثبت جهانی تعزیه که پیش از ظهر امروز دوشنبه، در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تأکید بر اینکه برخلاف جریان یگانه‌پرستی انگیزه این حرکت و جریان دوم غرور و خودخواهی و خوبرتری و تسلط بر انسانهاست، گفت: این دو خط در طول تاریخ دو فرهنگ و ادبیات و شکل دارند که در زمینه‌های گوناگون این ویژگی‌ها را می‌بینیم.

وی افزود: تعزیه دائم در حال جوشش درونی است و کسی برای آن بخشنامه صادر نمی‌کند اما تعزیه دائم به روز می‌شود و تعزیه امروز با تعزیه ۱۰۰، ۵۰ و ۲۰سال پیش فرق می‌کند چرا که پایه‌اش عشق، ایمان، یگانه‌پرستی، توحید و کمال است که باید آن را حفظ کنیم و بیشتر به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه من هنرمند نیستم اما هنر و هنرمند را دوست دارم خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمعی از بهترین هنرمندان این کشور بدون توقع در هنر تعزیه خدمت می‌کنند که در دستور کارتان بگذارید و از آنها حمایت کنید.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: بنده دست تک‌تک هنرمندان هنر تعزیه که در معرفی مکتب امام حسین(ع) کوشش می‌کنند را می‌بوسم.

0 comments:

ارسال یک نظر