برگزاری مراسم سالگرد تاسیس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی from جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها

جـــرس: در پی ادامه بازداشت گروهی از فعالین دانشجویی محروم از تحصیل و تداوم روند محروم سازی فعالان و دگراندیشان از ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی ایران، تعدادی از فعالان دانشجویی و کنشگران حقوق بشری، دومین سالگرد تاسیس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی را جشن گرفتند.

به گزارش تارنمای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی ، روز دوشنبه هفتم آذرماه ۱۳۹۰ (‌۲۸ نوامبر)، گروهی از فعالان سابق دانشجویی و کنشگران حقوق بشری و فعالین حق تحصیل، در ساختمان «ماروین سنتر» دانشگاه جرج واشنگتن گرد هم‌ آمده و دومین سالگرد تاسیس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی را گرامی داشتند.

در این مراسم ابتدا آنجلا نوبهار سخن‌گوی جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این جمعیت و دلیل برگزاری این سالگرد ارایه کرد.

پس از آن علی افشاری فعال دانشجویی و از اعضای سابق شورای مرکزی تحکیم وحدت به سخنرانی پرداخت. در این سخنرانی وی در مورد محرومیت از تحصیل در ایران و اهمیت فعالیت حق تحصیل صحبت کرد.

گفتنی است جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، که پیش از آن با نام کمیته پی‌جویی حق تحصیل شناخته می‌شد در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. هم اکنون نوید خانجانی موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی به ۱۲ سال حبس تعزیری، بشیر احسانی دیگر عضو این جمعیت به ۵ سال حبس محکوم شده و سما نورانی در حال گذراندن حکم یک سال حبس تعزیری خود در زندان اوین است.

0 comments:

ارسال یک نظر