اعتراض جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز به بازداشت غفار فرزدی

 جـــرس: در اعتراض به بازداشت دکتر غفار فرزدی، استاد دانشگاه و عضو نهضت آزادی ایران، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز، با صدور بیانیه ای، ضمن اعتراض به فضای شدید امنیتی حاکم بر دانشگاه، بازداشت و ضرب و شتم فرزدی را محکوم کرده و خواستار آزادی و بازگشت سریع وی به دانشگاه شدند.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بیانیه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز همچنین آمده است "سقوط اخلاقی حاکمیت به حدی رسیده است که عده ای دون صفت به خود اجازه می دهند که فرماندار سابق تبریز و استاد دانشگاه را که به منزله مربی جامعه است مورد ضرب و شتم قرار دهند."


متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفته به شرح زیر است:


هم میهنان عزیز

چنانچه به روشنی احساس می کنید کشورمان در شرایطی به سر می برد که سیاست بر کل زندگی مردم سایه افکنده و هر موضوعی با نگاه امنیتی مورد قضاوت قرار می گیرد. طبعاً در چنین فضایی، امکان رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در معرض تهدید می باشد. رشد علمی کشور نیز به تبع این روند دچار مشکل شده است و در تمامی دانشگاه ها اساتید نه از نظر علمی بلکه از نظر اندیشه سیاسی خود مورد ارزیابی قرار می گیرند لذا هر کسی که اندکی متفاوت بیاندیشد باید در این روند یکسان سازی حذف شود.


طی سالیان اخیر خبر دستگیری و بازنشسته کردن اجباری اساتید دگراندیش در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه تبریز اندوهگین مان کرده است ولی خبر تلخ بازداشت مجدد آقای دکتر غفار فرزدی از اساتید بنام و با سابقه دانشگاه تبریز متحیرمان نمود. این اتفاق در شرایطی صورت گرفته است که چند هفته پیش ایشان به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


سقوط اخلاقی حاکمیت به حدی رسیده است که عده ای دون صفت به خود اجازه می دهند که فرماندار سابق تبریز و استاد دانشگاه را که به منزله مربی جامعه است مورد ضرب و شتم قرار دهند.


ما جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز ضمن اعتراض به فضای شدید امنیتی حاکم بر دانشگاه و برخوردهای نابخردانه با اساتید و دانشجویان منتقد، بازداشت و ضرب و شتم همکار و استاد عزیزمان را شدیداً محکوم کرده و خواستار آزادی و بازگشت سریع ایشان به صحن مقدس دانشگاه هستیم.


جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه تبریز


0 comments:

ارسال یک نظر