پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی به خواهرش به مناسبت درگذشت مرحوم محمد خلیلی اردکانی

سید محمد خاتمی در یادداشت تسلیتی به مناسبت در گذشت همسر خواهرش "مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی" که صبح یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت، نوشته است: آن سوی رنج ها و دلگیری ها و ناکامی ها که دنیای محدود و بسته را فراگرفته است؛ فضای باز و عطر آگین و دل انگیزی است که ایمان باورمندان دریا دل پدید می آورد و انسان مومن که دل در گروِ عشقِ به حق، جلّ و علی دارد، رنج ها را با سینه ای گشاده برخود هموار می کند و جز به عظمت خداوند نمی اندیشد و تسلیم در برابر تقدیرِ او را شرط بندگی، که عین آزادگی است، می داند.

رییس جمهور سابق کشورمان در یادداشت خود آورده است: اینک خلیلی عزیز در کنار فرزند شهیدش بر خوان گسترده رحمت الهی، پاداش نیکی و پاکی خود را می گیرد و انشاالله همنشین و همسخن با موالی معصوم خود که همواره به آنان عشق می ورزید، جایگاهی بس والا دارد.

متن این پیام تسلیت به گزارش وب سایت رسمی سید محمد خاتمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر والا قدرم سرکار فاطمه خانم خاتمی!

آن سوی رنج ها و دلگیری ها و ناکامی ها که دنیای محدود و بسته را فراگرفته است؛ فضای باز و عطر آگین و دل انگیزی است که ایمان باورمندان دریا دل پدید می آورد و انسان مومن که دل در گروِ عشقِ به حق، جلّ و علی دارد، رنج ها را با سینه ای گشاده برخود هموار می کند و جز به عظمت خداوند نمی اندیشد و تسلیم در برابر تقدیرِ او را شرط بندگی – که عین آزادگی است – می داند.

و خدا را سپاسگزارم که شما خواهر مومن و والانگر و دریادلم، بنده خوب خدائید و خشنود به خشنودی او، چنانکه عزیز از دست رفته امان جناب محمد خلیلی بزرگوار، که رحمت حق بر او باد، چنین بود.

و مگر خوبی و والائی و رضایتمندی نسبت به تقدیر الهی را در هجران تابسوز "شهید والا مقام حسن عزیز" که عین خوبی و پاکی بود نشان ندادید و داغ سوزان آن شهید گلگون کفن را با تمسک به لطف حضرت حق به گلستانِ سرد و دلِ آرامِ خشنودی خداوند مبدل نکردید؟

اینک خلیلی عزیز در کنار فرزند شهیدش بر خوان گسترده رحمت الهی، پاداش نیکی و پاکی خود را می گیرد و انشاالله همنشین و همسخن با موالی معصوم خود که همواره به آنان عشق می ورزید، جایگاهی بس والا دارد.

دل دریائیت به نور هدایت حق روشن و روان پاک جناب خلیلیِ گرامی برخوردار از رضوان الهی باد!

به فرزندان عزیز، شکیبا و مهربان شما از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم.

عمرتان به بلندای آسمان، دراز و جانتان چون آفتاب، درخشان باد.

سید محمد خاتمی

۲۰ / ۹ / ۱۳۹۰

0 comments:

ارسال یک نظر