پلیس با «چکمه پوشان بدحجاب» برخورد می‌کند

اجرای طرح برخورد با افرادی که پلیس آنان را «چکمه‌پوشان بدحجاب» نامیده بار دیگر در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

احمد روزبهانی، رئیس پلیس «امنیت اخلاقی» نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، لباس‌های استرچ و مانتوهای تنگ را «نامتعارف و ممنوع» توصیف کرده و گفته است که پلیس به خانم‌هایی که ترکیب چکمه با این نوع لباس‌ها را دارند ابتدا تذکر می‌دهد و بعد برخورد می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فارس این مقام پلیس همچنین گفته است که پلیس و اصناف با فروشگاه‌هایی برخورد خواهند کرد که به گفته او لباس «مغایر با شئونات» و در ویترین مغازه‌ها «لباس‌های زیر زنانه» را به نمایش بگذارند.

نخستین بار در آذرماه سال ۸۶  پلیس اعلام کرد که با اجرای طرحی با نام «مبارزه زمستانی با پوشش‌های غیراسلامی» با خانم‌هایی که چکمه‌های بلند و شلوار و مانتو‌های تنگ و چسبان به تن داشته باشند، برخورد می‌کند.

طرح مبارزه زمستانی با پوشش‌های غیراسلامی ادامه طرحی بود که از ابتدای سال ۸۶ با عنوان طرح «ارتقای امنیت اجتماعی» و در راستای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایران شروع شد.

در آن زمان احمدرضا رادان، رئیس پلیس وقت تهران، قرار گرفتن شلوار در داخل پوتین‌ها و چکمه‌های بلند را «تبرج» (خودنمایی به نامحرم) نامید و تاکید کرد که این پوشش «ازنظر شرعی اشکال دارد»، سخنی که برخی از روحانیون اصولگرای مجلس را به انتقاد از او واداشت.

محمدتقی رهبر، روحانی اصولگرا و نماینده اصفهان، اعلام کرد که تعیین تبرج «برعهده روحانیون است» و اظهارات سردار رادان در چارچوب مسئولیت‌های پلیس نیست.

احمدرضا رادان باردیگر تاكيد كرد: اگر هم موضوع، «تبرج» نباشد، باز هم پوشيدن چكمه‌های بلند، آن‌گونه كه برخی استفاده می‌كنند، اشكال دارد.

از زمان اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی، علاوه بر این‌که محدودیت‌هایی برای پوشش خانم‌ها اعلام شده، قلیان کشیدن آنان نیز ممنوع اعلام شده است.

فرمانده انتظامی تهران تیرماه سال جاری اعلام کرد که از این پس ورود خانم‌ها به چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌هایی که با قلیان از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند، ممنوع است.

در زمان طرح مبارزه زمستانی با پوشش‌های غیراسلامی در آذرماه چهار سال پیش احمدرضا رادان گفته بود که در مراکز پلیس مستقر در پیست‌های اسکی، استقرار پلیس زن در کنار پلیس مرد پیش‌بینی شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر