سنای آمریکا طرح تحریم بانک مرکزی ایران را تصویب کرد

جـــرس: همزمان با تصویب تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی، سنای آمریکا نیز، با وجود مخالفت صریح دولت باراک اوباما، به اتفاق آرا طرحی را با هدف تحریم بانک مرکزی ایران به تصویب رساند.\

سرویس خبری بی بی سی در این زمینه گزارش داد که مجلس سنا روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) متممی را در چارچوب لایحه بودجه نظامی ایالات متحده بررسی کرده بود که در صورت تصویب شدن، بانک مرکزی ایران و خریداران نفت این کشور را تحریم می کند و این متمم پنجشنبه عصر به وقت واشنگتن بدون رای مخالف تصویب شد.

تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری آمریکا، پنجشنبه (یک دسامبر) طی نامه ای به کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا، با جزئیات این طرح مخالفت کرد.


او هشدار داد که اجرای تدابیر مندرج در آن می تواند به متحدان آمریکا صدمه بزند و بهای نفت را در بازارهای جهانی افزایش دهد.


در این طرح، برای هدف قرار دادن مبادلات نفتی بانک مرکزی ایران، یک فرصت شش ماهه در نظر گرفته شده تا از وقوع شوک نفتی در جهان جلوگیری شود.


کمیته روابط امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا حدود دو هفته پیش، طرحی را برای تحریم بانک مرکزی تصویب کرد که اکثر اعضای این مجلس، از آن حمایت می کنند اما هنوز این طرح به تصویب نرسیده است.


گفتنی است، روز پنجشنبه دولت‌های عضو اتحادیه اروپا بر سر گسترش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به "توافق اصولی" رسیده و نام ۱۸۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده اند.

0 comments:

ارسال یک نظر