حسین رونقی، وبلاگ نویس زندانی اعتصابش را شکست

حسین رونقی برای جلوگیری از اعمال محدودیت های بیشتر به زندانیان سیاسی در بند ٣۵٠ اعتصابش را شکست.

به گزارش خبرنگار کلمه، حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و رییس کمیته مبارزه با سانسور که از تاریخ شنبه ۱۹ آذر ماه اعتصاب غذا و دارو کرده بود امروز اعتصاب خود را شکست.

اعتصاب غذای این وبلاگ نویس منتقد، در اعتراض به موافقت نکردن با مرخصی استعلاجی برای درمان کلیه اش، عدم رسیدگی به زندانیان بیمار از جمله معصوم فردیس و ابوالفضل قدیانی، بازداشت و تحت فشار قراردادن فعالین و شرایط بوجود آمده برای خانواده زندانیان سیاسی و در حمایت ازخواسته های رضا شهابی و در نهایت در اعتراض به نقض حقوق بشر بوده است.

این فعال حقوق بشر پس از چند روز فشار از سوی ماموران امنیتی بر خلاف میل باطنی اش به دلیل تهدید مسئولین مبنی به اینکه در صورت ادامه اعتصاب محدودیتهای جدیدی بر سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اعمال خواهند کرد، جهت جلو گیری از هرگونه فشار به هم بندیانش و جلوگیری از پرنده سازی و تبعید دو تن از زندانیان اعتصاب کننده به نامهای آرش صادقی و محسن جوادی افضلی که به ایشان و رضاشهابی پیوسته بودند به اعتصاب خود پایان داد.

گزارش ها از بند ۳۵۰ زندان اوین حاکی از وخامت حال این زندانی سیاسی و تشدید عفونت و خونریزی و درد کلیه بدلیل اعتصاب چند روزه غذا و دارو دارد.

حسین رونقی ملکی، ۲۵ ساله، در ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد. این فعال حقوق بشر به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

0 comments:

ارسال یک نظر