مطهری، نادران، حسینیان و لاریجانی در انتخابات چه می‌کنند؟

برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی اصولگرای ایران در حالی که فقط دو روز به پایان ثبت نام از داوطلبان نامزدی در نهمین دوره انتخابات مجلس آن کشور باقی مانده است، از حضور و یا عدم حضور خود خبر داده‌اند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران گفته است که همچنان از حوزه انتخابیه قم نامزد نمایندگی خواهد شد، چرا که به گفته او "فرمایش مراجع در تصمیم گیری هایم مهم است."

علی مطهری که بسیاری از ناظران او را یکی از صریح ترین منتقدان سیاست‌های محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران می‌دانند، نیز اعلام کرده است که می‌خواهد که به طور مستقل به نامزد نمایندگی مجلس شود.

با این همه آقای مطهری به به خبرگزاری مهر گفته است که "ممکن است گروه‌ها و یا جریاناتی مایل باشند اسم مرا در لیست قرار دهند."

شاید خبرسازترین اقدام آقای مطهری در مجلس هشتم را بتوان پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور دانست.

اما روح الله حسینیان که در فهرست نامزدهای اصولگرا به مجلس هشتم راه یافته بود، گفته است که "بنده وجود خودم را خیلی مفید برای مجلس ندانستم و از همین رو ثبت نام نکردم."

آقای حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی (حامی دولت) مجلس هشتم و از جمله پایه گذاران جبهه پایداری است که در انتخابات فعال است.

با وجود این، به گزارش سایت خبرآنلاین، آقای حسینیان امروز به همراه مهدی کوچک زاده و حمید رسایی دو نماینده دیگر مجلس به ستاد انتخابات مراجعه کرد، اما بدون آن که ثبت نام کند، این محل را ترک کرد.

آقای حسینیان در این باره به خبرآنلاین گفت: "بنده از آن جایی که دوستان (آقایان کوچک زاده و رسایی) تاکید کرده بودند اگر ثبت نام نکنم آنها هم در انتخابات ثبت نام نمی‌کنند، از همین رو آنها را تا وزارت کشور همراهی کردم."

گزارش خبر آنلاین با این عنوان که "ثبت نام نکردن نمایندگان فعلی در انتخابات مجلس نهم ادامه دارد"، همچنین از عدم شرکت الیاس نادران و احمد توکلی در نهمین دوره مجلس حکایت دارد.

احمد توکلی در دوره‌های اول و هفتم مجلس نیز نماینده بود و اکنون عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم و رئیس مرکز پژوهش های آن است.

وی یکی از منتقدان اصلی آقای احمدی نژاد است و استیضاح بسیاری از وزرای دولت با امضای آقای توکلی صورت گرفته است.

الیاس نادران نیز که از نمایندگان اصولگرای مجلس به شمار می‌رود، در دو دوره اخیر به عنوان نماینده تهران به مجلس راه یافت.

چندی پیش دیوان عالی کشور اتهام وارده به آقای نادران را در مورد افترا به محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، تائید نکرد.

وی مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکترای آقای رحیمی را نامعتبر خوانده و او را با یک شبکه فساد اقتصادی مرتبط دانسته بود.

مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۳۹۰، تعداد داوطلبان نهمین دوره انتخابات مجلس ایران را در پنجمین روز ثبت نام هزار و ۸۹۳ نفر اعلام کرده است.

به گفته آقای محمد نجار از این تعداد هزار و ۷۷۸ نفر مرد و ۱۱۵ نفر زن هستند.

سهیلا جلودار زاده و الهه راستگو، نمایندگان دوره های پیشین مجلس از جمله این ثبت نام کنندگان بوده اند.

انتخابات نهمین دوره مجلس ایران روز ۱۲ اسفند سال جاری خورشیدی برگزار خواهد شد.

بسیاری از احزاب و چهره‌های شاخص اصلاح طلب با "فرمایشی" خواندن این انتخابات، اعلام کرده‌اند که از "حضور" و همچنین "رای دادن" در آن خودداری خواهند کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر