عباس پالیزدار: فرار نکرده ام و دلیلی هم ندارد

باس پالیزدار روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ در یک سخنرانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان مقام های بلند پایه جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرد

عباس پالیزدار که به خاطر افشاگری درباره فساد گسترده در دستگاههای حکومتی ایران و فساد مالی روحانیان به چهره ای جنجالی تبدیل شد گفته است دلیلی برای فرار نمی بیند.

آقای پالیزدار در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: متواری شدنم از محل سکونتم کذب محض است و دلیلی برای این کار نمی‌بینم.

وی در این مصاحبه از شرایط جسمانی خود گفت: از مدت‌ها قبل به دلیل مشکلات قلبی تحت مراقبت پزشک بودم و اکنون نیز در بیمارستان منتظر انجام عمل قلب باز هستم.

به گزارش ایلنا وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما به اتهام نسبت دادن فساد مالی به برخی مقامات و شخصیت‌های روحانی برای اجرای حکم پنج سال زندان به اوین فراخوانده شده‌اید اما از معرفی خود برای اجرای حکم امتناع کرده‌اید، گفت: در این خصوص بنده دیداری با حجت الاسلام ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام رهبری داشتم که وی گفت طبق نظر رهبر انقلاب گذراندن هر روز انفرادی برای زندانیان سیاسی معادل ۱۰ روز محاسبه می‌شود، که این موضوع در نامه‌ای به اطلاع آیت الله لاریجانی رییس قوه قضاییه هم رسیده است که بر این اساس و با توجه به اینکه بنده حدود هشت ماه در انفرادی بودم حضورم برای اجرای حکم بلا موضوع است.

پالیزدار در خصوص دلایل دیگرش برای عدم معرفی خود برای اجرای حکم گفت: با توجه به گرفتگی چهار رگ قلبم بنا به تشخیص پزشکان احتمال ایست قلبی وجود دارد، که پزشکی قانونی به استناد همین مساله برای من عدم تحمل کیفر صادر کرده است.

از دید ناظران، اظهارات آقای پالیزدار باعث به راه افتاده پرونده ای جنجالی در جمهوری اسلامی شد که همانند پرونده های مشابه تقریبا برای افکار عمومی حل ناشده باقی ماند.

سال گذشته پرونده عباس پالیزدار، که به اتهامهایی همچون اقدام علیه امنیت ملی و افشای اسناد محرمانه به ده سال حبس تعزیری محکوم شده بود مورد تجدید نظر قرار گرفت.

در همان زمان به نقل از خبرگزاری های ایران مصطفی ترک همدانی وکیل آقای پالیزدار گفت او از اتهام اقدام علیه امنیت ملی تبرئه شده اما با تایید اتهام افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا و نشر اکاذیب، وی به شش سال حبس محکوم شده است.

آقای پالیزدار در تیرماه ۱۳۸۹ پس از سپردن وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

"رئیس امور زیربنایی مرکز پژوهش های مجلس" و "مشاور کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم" از جمله سمت هایی است که رسانه های ایران تا قبل از ماجرای آقای پالیزدار برای معرفی او استفاده کرده بودند. اما نمایندگی کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مستقر در سازمان بازرسی کل کشور مهمترین سمتی است که او در سال های اخیر بر عهده داشته است.

عباس پالیزدار روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ در یک سخنرانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان مقام های بلند پایه جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرد.

فیلمی از این سخنرانی در سایت های اینترنتی منتشر شد که در آن تعدادی از روحانیان بلندپایه از جمله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، محمد یزدی، رئیس سابق قوه قضائیه، عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و علی اکبر ناطق نوری، رئیس پیشین مجلس ایران به فساد اقتصادی گسترده متهم شده بودند.

او در سخنرانی اش با ذکر جزئیات از ۴۴ شخصیت از جمله ۹ روحانی با نفوذ جمهوری اسلامی نام برد و آنها را متهم کرد که با سوء استفاده از موقعیت خود، منافعی اقتصادی برای خود و اعضای خانواده شان فراهم آورده اند. این اتهامات در مورد بعضی از آنها شامل مسائل اخلاقی نیز می شد.

0 comments:

ارسال یک نظر