رسول بداقی، فعال صنفی معلمان ۷۷۰ روز محروم از مرخصی

جرس: رسول بداقی، فعال صنفی معلمان و فعال حقوق بشری محبوس در زندان رجایی شهر، بیش از ۷۷۰ روز ، کماکان از حق مرخصی محروم می باشد.

 

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که به دلیل فعالیت صنفی و حقوق بشری پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده، تا کنون یک روز از حق مرخصی برخودار نبوده است.

 

بر اساس کنوانسیون حقوق زندانیان وی حداقل می‌بایست در زمان مرگ مادرش اجازه حضور در مراسم دفن را میافت اما در آن زمان به سلول انفرادی منتقل شده بود.

 

همسر این زندانی تاکنون چندین بار از مسئولان، درخواست کتبی مرخصی کرده است اما هیچ پاسخی به این درخواست‌ها داده نشده است.

 

این عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در حالی ۲۶ امین ماه بازداشت خود را سپری می‌کند که از‌‌ همان ماه‌های نخست بازداشت حقوق او قطع شده است و در دادگاه اولیه اداری هم، از آموزش و پرورش اخراج گردیده است.

 

رسول بداقی در دهم شهریور سال ۸۸ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

  

همزمان گزارش رسیده است که چهار زندانی سیاسی محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در پرونده سازی جدید جهت بازپرسی و محاکمه به دادگاه انقلاب منتقل شدند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه زندانیان سیاسی فرزاد مددزاده، صالح کهندل، محمد علی منصوری و بهروز جاوید طهرانی با پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات به شعبۀ ۶ دادگاه انقلاب کرج جهت بازپرسی منتقل شدند.

 

زندانیان مذکور ساعت ۶ صبح با دست بند و پابند از بند ۴ این زندان به شعبه ششم دادگاه انقلاب کرج منتقل و توسط فردی به نام ناصری مورد بازپرسی قرار گرفتند، اما کلیه اتهامات مطروحه را رد کردند.


گفتنی است، چهارزندانی سیاسی فوق الذکر، ۷ تیرماه امسال بطور ناگهانی و بدون هیچ دلیل از بند ۴ زندان گوهردشت کرج خارج و به سلول‌ها انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و اخیرا مجددا به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج منتقل گردیدند.

0 comments:

ارسال یک نظر