قرار بازداشت سعید نعیمی، عضو ادوار تحکیم وحدت تمدید شد

با گذشت ماهها حبس و بدون تفهیم اتهام

با گذشت نزدیک به پنج ماه از بازداشت سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) درخواست تبدیل قرار بازداشت نعیمی به قرار وثیقه به دلیل آنچه «امنیتی بودن» پرونده خوانده شده، رد گردید.

 سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ با یورش ماموران اطلاعات و تفتیش منزل و محل کار دستگیر شد، کماکان در وضعیت و اتهام نامعلوم به سر می برد. 

 گزارش های رسیده به جرس حاکی از آن است که به گفته محمدرضا فقیهی، وکیل وی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام نعیمی روز یکم آذرماه برگزار می شود و به گفته بازپرس پرونده، وی تا آن زمان در زندان خواهد بود.

 مراجع قضایی، پیش از این به خانواده نعیمی و همسر وی- پس از مراجعات مکرر - قول تشکیل اولین جلسه دادگاه وی را در آبان ماه داده بودند.

 بر اساس این گزارش، اتهام سعید نعیمی هنوز مشخص نشده و وکیل وی تا کنون موفق به خواندن پرونده وی نشده است. 

 سعید نعیمی، اواسط شهریور ماه از انفرادی به قرنطینه و سپس به زندان عمومی زندان تبریز انتقال داده شد و وی پیش از آن، در بازداشتگاه اطلاعات تبریز نگهداری می شد. 

 از زمان انتقال نعیمی به زندان عمومی تبریز، هر پنج هفته یک بار ملاقات حضوری و هفته ای یک بار ملاقات کابینی با خانواده خود دارد. 

 گزارش مذکور همچنین می افزاید همسر و پدر و مادر نعیمی ساکن کرج هستند و ملاقات وی در تبریز برای آنها دشوار است. با این وجود، درخواست انتقال نعیمی به شهر محل سکونت وی موکول به بعد از جلسه دادگاه و قطعی شدن حکم وی شده است. 

 چندی پیش، سازمان ادوار تحکیم وحدت اعتراض خود را نسبت به دور جدید فشارها بر اعضای این سازمان در استان های مختلف کشور اعلام کرد و تداوم بازداشت و اعمال فشارهای جسمی و روحی به سعید نعیمی عضو شورای سیاستگذاری این سازمان را، شاهدی بر این ادعا ذکر کرده بود که "حاکمیت جمهوری اسلامی هر گونه نگاه انتقادی و فعالیت قانونی را نیز بر نمی تابد و به شدیدترین وجه ممکن سرکوب می نماید."

0 comments:

ارسال یک نظر