بانک مرکزی مدیران ارشد بانک گردشگری را عزل کرد

بانک مرکزی ایران اعلام داشت که دستور تغییر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک گردشگری را صادر کرده و به این بانک دستور داده است هر چه سریعتر نسبت به معرفی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره جدید جهت احراز صلاحیت آنان اقدام کند اما دلیل صدور این دستور را شرح نداده است.

خبر دستور تغییر مدیران ارشد بانک گردشگری تنها ساعاتی پی از آن انتشار یافت که وبسایت این بانک با درج اطلاعیه ای، ضمن رد هر گونه ارتباط با ماجرای اختلاس بزرگ در نظام بانکی جمهوری اسلامی، گفت که خبر تغییر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صحت ندارد و این خبرها صرفا به دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تعیین صلاحیت مدیران بانک ها مرتبط است که به تمامی بانکها ابلاغ شده است.

بانک گردشگری، یک بانک خصوصی است که هدف اصلی خود را کمک به طرح های مرتبط با صنعت توریسم اعلام کرده و در اواخر سال گذشته به ثبت رسید و مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی ایران دریافت کرد.

به گزارش رسانه های خبری منتقد محمود احمدی نژاد، مهدی جهانگیری، رئیس هیات مدیره بانک، با اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، ارتباط نزدیک دارد و در زمان ریاست آقای مشایی بر سازمان میراث فرهنگی، در برخی سمت های مدیریتی در این سازمان خدمت کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر