علی تاری راهی زندانی شد

علی تاری رییس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در مازندران بازداشت و راهی زندان بابل شد. 

به گزارش جرس، صبح روز سه شنبه  19 مهر ماه علی تاری رئیس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در انتخابات سال 88 در مازندران برای اجرای حکم 6 ماهه خود بازداشت و به زندان متی کلای بابل منتقل شد. علی تاری در تاریخ 14 فرودین 89  به مدت 90 روز به اتهام نشر اکاذیب توسط اداره اطلاعات شهرستان بابل بازداشت شد. این اتهام در حالی از سوی دادستانی شهرستان بابلسر به وی تفهیم شد که در آن بازه اعلامیه هایی به صورت شب نامه در شهرستان بابلسر توزیع شد. این اعلامیه ها حاوی مشخصات افرادی بود که در تاریخ 26 خرداد 88 در ضرب و شتم دانشجویان معترض به انتخابات ریاست جهموری در دانشگاه مازندران نقش داشتند. 

 تاری از سوی شعبه  صد و یک دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بابل به اتهام " توهین به رهبری" و " توهین به مقدسات " به تحمل 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان مازندران به شش ماه کاهش پیدا کرد.  

 چندی پیش مطهری نیا دادستان بابلسر از علی تاری در مورد پرونده  نشراکاذیب شکایت کرد. شایان ذکر است این پرونده داراي شاكي خصوصي بوده وایشان در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان مازندران با حكم قاضي تبرئه شده بود. عليرغم این كه در مهلت قانونی اعتراض به صدور حكم ، شاکی خصوصی از شکایت خود صرف نظر کرده بود ، مطهری نیا دادستان بابلسر به عنوان مدعي العموم ، در خارج از زمان تعيين شده از وي شكايت نمود و نهایتا این پرونده برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

 در سال گذشته این فعال سیاسی در مصاحبه با سایت جرس گفته بود که به مدت 72 روز از بازداشت خود را در سلول انفرادی 1.5 متر در 2.5 متر گذرانده بود. این سلول ها محل نگهداری و تنبیه مجرمین خطرناک و متخلفین داخل زندان است. 

 چندی پیش علی تاری در مصاحبه با سایت جرس درباره علت مصاحبه خود  چنین گفت: " فردی مثل من در همه صحنه ها ی انقلاب خصوصا در انتخابات دوره دهم حضوری فعال داشته ام پاداش 40 میلیون رای برای نظام، برای من 72 روز انفرادی 15 روز بند ویژه و یک سال و نیم حبس است. آقایان از یک منتقد بعضی از طرح ها و برنامه های دولت یک مخالف جدی ساختند و به علاوه تعداد همه افرادی که مرا می شناسند را به آن باید اضافه کرد، بهتر بگویم این افراد کارخانه مخالف سازی، معاند سازی، وابسته به بیگانه سازی دارند و چه زمانی این کارخانه تعطیل شود، خدا می داند."

  از سوابق این فعال سیاسی می توان به فرماندهی سپاه در دوران جنگ، ریاست ستاد تبلیغات سپاه استان مازندران، ریاست ستاد انتخاباتي محمد خاتمي در انتخابات 76 و 80 ، نایب رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر در دولت محمد خاتمی، ریاست ستاد انتخاباتي اكبر هاشمي رفسنجاني در سال 84 و ریاست ستاد انتخاباتي مهندس موسوي در سال 88 اشاره کرد .

0 comments:

ارسال یک نظر