حمایت جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف از نامه های انتقادی آیت الله دستغیب خطاب به مهدوی‌کنی

در پی انتشار مکتوبات انتقادی آیت الله علی محمد دستغیب، تشکل جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) با انتشار بیانیه ای، از مواضع انتقادی و هشدار دهندۀ این عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری حمایت کرد.

 آیت الله دستغیب، طی نامه هایی خطاب به محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان، با شرح وضعیت موجود در کشور، به شدت از قانون‌شکنی‌های حاکمیت در دو سال اخیر انتقاد کرده و خواستار تشکیل یک کمیته‌ حقیقت‌یاب مورد رضایت طرفین برای بررسی تخلفات صورت گرفته از شرع و قانون در انتخابات و نیز بررسی علت دخالت سپاه و نیروهای امنیتی در نهادهای مختلف اجتماعی و زندگی مردم شد.

این مرجع مردمی، از مهدوی کنی پرسیده بود: "جنابعالی از چه نظامی دفاع می‌کنید، و مردم مدافع کدام نظام باید باشند؟ می‌فرمائید از نظام اسلامی، حال ببینید با این تخلّفات از قرآن و سنّت باز هم نظام اسلامی است؟ آیا آبروی مؤمن بخصوص مراجع، محترم نیست، و صحیح است که بعضی از آنها مورد هتک واقع شوند؟ آیا نه این است که در محاکمات و پیش از اجراء حکم باید هر دو طرف دعوی حضور داشته باشند و اتّهام معلوم باشد؟ که از جمله آبروی آقایان هاشمی و کروبی و خاتمی و موسوی برده می‌شود با اتّهام‌های واهی و بدون محاکمه، این است اجرای احکام اسلام؟ و این است رضایت امام زمان ؟"

 در همین رابطه، جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف(متقن) با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از ان در اختیار جرس قرار گرفته، ضمن حمایت از آیت الله دستغیب، خطاب به وی اظهار داشته اند: "براستی که شما مجتهد عالی مقام وظیفه شرعی و قانونی خود را نیز به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری انجام داده اید و با علم به نیاز جامعه به امر به معروف و نهی از منکر، بارها و بارها خطاب به مسئولان نصایح مؤثری ایراد نمودید و دریغ و افسوس از نشنیده گرفته شدن این نصائح که می توانست در این وانفسای دروغ و تهمت و ریا و زور و تزویر، هادی راه باشد."

 این تشکل حوزوی، همچنین آورده است: "در نامه های شما دریافتیم که شما بیش از هر چیز و چون بسیاری از علما و مراجع مستقل نگران آینده ایران عزیز و اعتقادات مردم می باشید. اعتقاداتی که به زعم حکومتیان در قبول و تبعیت از یک شخص متجلی گشته است و او را هم رده رسول و ائمه قرار داده اند. چه زیبا و مدبرانه اشاره کرده اید که آیا حفظ یک شخص، همان حفظ اسلام است؟ شخصی که کارنامه بیست و اندی ساله حکمرانی اش نقاط سیاه بسیاری دارد و تقدس تراشی های اطرافیانش وی را به عنوان نماد اسلام و مخالف وی را به عنوان نماد کفر معرفی نموده اند."

 متقن در بیانیۀ خود همچنین اظهار داشته است: "وقایع خلاف استقلال و آزادی در 2 سال گذشته بزرگترین ضربه را به جمهوریت و اسلامیت نظامی زد که خون های بسیاری برای به ثمر رسيدش به زمین ریخته شده است. قربانی بزرگ این اتفاقات جز مردم مظلوم ایران چه کسی بوده است؟ محدودیت های بی شمار در منابع اطلاع رسانی، سانسور، مشکلات بسیار و کمر شکن اقتصادی، انزوای بی سابقه جهانی به دلیل دیپلوماسی های غلط اتخاذ شده از سوی مسئولان، از بین رفتن وجهه زیبای بین المللی ایران که جناب محمد خاتمی با تلاش های بی وقفه 8 ساله و علی رغم کارشکنی های برنامه ریزی شده از سوی رهبری به وجود آورده بود، همه و همه معیشت را برای ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور، سخت نموده است... امروز کدام یک از رفتارها و تصمیمات حکومت مطابق فقه و شرع و قانون است؟ زندانی کرن بی گناهان؟ شلاق زدن بانوی فرهیخته دکتر سمیه توحیدلو؟ حصر خانگی آقای مهندس میرحسین موسوی و حجة الاسلام و المسلمین شیخ مهدی کروبی به همراه همسران گرانقدرشان؟ اعدام ها؟ اختلاس ها؟ تغییر نقش مجالس خبرگان و شورای اسلامی به نهادهای تحت امر و فرمان رهبری؟ ممنوع از کار و ممنوع الخروج شدن خیل عظیمی از مستندسازان، خبرنگاران، کارگردانان و فعالان سیاسی؟ شکنجه های در زندان؟"

0 comments:

ارسال یک نظر