آینده: دولت هیچ ارتباطی به اختلاس ندارد، اسنادش هم موجود است…

در حالی که محمود احمدی نژاد در گفتگوی اخیر خود هر گونه ارتباط میان دولت و گروه آریا، متهم اختلاس سه هزار میلیاردی را تکذیب کرده، خبرنگار «آینده» سرنخ هایی را افشا کرده که هرگونه ارتباطات احتمالی را رد می کند!

به گزارش آینده، یکی از حمایتهایی که به صورت ویژه از گروه آریا صورت گرفته است، واگذاری شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن به این گروه با شرایطی عجیب می باشد.

در این روش، شرکت خط و ابنیه راه آهن تنها با ۵ درصد ارزش اسمی آن، به صورت قسطی واگذار شد، به نحوی که خریدار این شرکت که اموال فراوان را به تصاحب درآورده بود، تنها ۵ درصد به عنوان پیش پرداخت و مابقی را در اقساط ده ساله به صورت قرض الحسنه خریداری کرده بود.

از سوی دیگر همزمان با این رانت بزرگ، پروژه راه آهن شیراز ـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس، باز هم بدون مناقصه به این شرکت واگذار شده و سپس ۱۲۶۰میلیارد تومان هزینه این پروژه که قاعدتا باید توسط پیمانکار یعنی گروه آریا تامین گردد، ۸۵ درصد از سوی بانک ملی فاینانس گردیده و ۱۵ درصد آن را خود وزارت راه و شهرسازی متقبل شده است.

به عبارت دیگر گروه آریا حتی بدون پرداخت یک دهم قیمت این شرکت ارزشمند، آن را تصاحب کرده و سپس پروژه ای را دریافت کرده اند و سپس هزینه انجام پروژه را به صورت وام گرفته اند و در واقع در هر سه بخش از الطاف خاص برخوردار شدند.

شرکت مذکور پس از انجام این معامله و در جهت تامین انتظار وزیر محترم راه و شهرسازی، جناب نیکزاد به صورت فوری ماشینهای راهسازی را از کارخانه حمل و نقل به محل پروژه منتقل کرده تا خود را فعال نشان دهند.

اکنون جناب احمدی نژاد باید به این سوال پاسخ بگوید که فعالیتهای چنین شرکتهای واگذارشده که فعالیت آنها از ابتدا تا انتها مشکوک به فرایندهای رانتی می باشد، علاوه به ضربه زدن به بیت المال، آیا موجب ناامیدی و کناره گیری سرمایه گذاران مولد از عرصه اقتصاد نمی شود؟

گفتنی است بعد از افشای برخی ابعاد پرونده ۳۰۰۰ میلیاردی، برخی نمایندگان فارس اظهار کردند این رسوایی مالی ضرری به این پروژه راه آهن نمی زند!

0 comments:

ارسال یک نظر