عده ای نمی گذارند شرایط عادی شود

سیدحسن خمینی

سید حسن خمینی می گوید عده‌ای هستند که نانشان در عصبانیت و کینه‌ورزی است. سرمایه این‌ها فحاشی است، دوست ندارند شرایط عادی شود چون در شرایط عادی دیگر کاره‌ای نیستند.

 به گزارش ایلنا، سیدحسن خمینی صبح پنجشنبه در جمع گروهی از آزادگان جنگ هشت ساله، با یادآوری رشادت‌ها و زحمات ایثارگران بخصوص آزادگان، اظهار کرد: خداوند به ازای موقعیتی که به افراد می‌دهد، از آن‌ها طلب مسوولیت می‌کند. اسارت سختی‌ها زیادی دارد. اما در برابر آن، حوزه نفوذ فراوانی هم نصیب آزادگان می‌کند. کسانی که دارای سوابق اسارت هستند، مورد احترام اکثریت جامعه هستند و حوزه نفوذ وسیعی دارند حداقل سخن آن‌ها حمل بر مخالفت با اصل نظام نمی‌شود. این حوزه نفوذ وسیع، مسوولیت آزادگان را دوچندان می‌کند.

 نوۀ رهبر فقید جمهوری اسلامی با بیان این‌که «حادثه انقلاب، بسیار مبارک و میمون بود» گفت: انسان‌های بسیار ارزشمندی، زندگی و جوانی خود را صرف انقلاب کرده‌اند. عده‌ای رفته‌اند و برخی مانده‌اند. این‌ها که مانده‌اند، مسوولیت‌های بسیاری دارند باید از تحریف جلوگیری کنند و اگر نمی‌توانند بطور کامل جلوی تحریف‌ها را بگیرند، حداقل حقایق آن دوران را بیان کنند تا برخی نتوانند آدرس غلط بدهند.

 حسن خمینی در ادامه با بیان این‌که «یکی از آفات شرایط فعلی، بداخلاقی و بخصوص کینه‌ورزی است» گفت: عده‌ای هستند که نانشان در عصبانیت و کینه‌ورزی است. سرمایه این‌ها فحاشی است، دوست ندارند شرایط عادی شود چون در شرایط عادی دیگر کاره‌ای نیستند.

 وی با بیان این‌که «همه باید از سرمایه آزادگان استفاده کنند» اظهار کرد: حیف است که بسیاری از نیروهای انقلاب پراکنده باشند. بزرگترین سرمایه کشور، نیروهای سال‌های انقلاب است که هنوز هم خیلی‌ها به اسم آن‌ها فعالیت می‌کنند. باید نیروهای ارزشمند با تشکیل گروه‌ها و جمع‌های مختلف، دور هم جمع شوند و با عقلانیت و اخلاق فعالیت کنند.

 این نویسنده و فعال حوزه، با تصریح این نکته که «مسوولیت حفط ارزش‌های انقلاب متوجه همگان است» اضافه کرد: نباید بگذاریم امام و ارزش‌هایی که آزادگان بخاطر آن‌ها اسارت سختی را تحمل کرده‌اند، مظلوم واقع شود و خدای ناکرده چنین نباشد که عده‌ای در این میان، سکوت کنند و عده‌ای هم نابخردانه در این مسیر گام بردارند.

 سیدحسن خمینی در پایان ضمن تقدیر از نقش نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه و ارتش در دوران جنگ، با بیان این‌که «پتانسیل آزادگان بسیار بالا و توانمند است» گفت، نباید به گونه‌ای عمل کرد که کینه مضاعفی تولید کرد. هدف این است که کینه‌ها کم شود. باید مظلومیت را با محبت از بین برد. انتقام و کینه به نهایت نمی‌رسد.

 در این دیدار تعدادی از آزادگان جنگ تحمیلی، در سخنانی جداگانه، به ذکر خاطرات دوران اسارت و نیز، شرح دیدگاه‌های خود درباره مسائل جاری کشور پرداختند.

 همچنین پانصد نفر ار مدیران و کارکنان سازمان اتش نشانی تهران پنجشبه‌شب با حضور در آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی، با سیدحسن خمینی دیدار کردند، که وی به مناسبت ۷ مهر (روز آتش نشانی)، با تجلیل از زحمات آتش‌نشانان اظهار کرد: خدمت به انسانی که مستاصل است و چنان دچار مشکل است که اگر کمک نشود، از بین می‌رود، اجر مضاعفی دارد. کار آتش نشان‌ها از این حیث که به افراد مستاصل کمک می‌کنند، اهمیت فراوانی دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر