شجونی از توافق پشت پرده سران نظام برای تکمیل دوره چهارساله احمدی نژاد خبر داد

رئیس مستعفی جامعه وعاظ، از توافق پشت پردۀ مقامات نظام برای تداوم و تکمیل دورۀ چهارسالۀ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد خبر داد.

 به گزارش کلمه، جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز و دبیر مستعفی جامعه وعاظ، طی گفتگو با روزنامه لبنانی دیلی استار (رسانه نزدیک به جناح ۱۴ مارس که مخالف حزب الله لبنان است)، از تنزل جایگاه اجتماعی احمدی نژاد سخن گفته و با اشاره به اینکه حمایت از محمود احمدی نژاد در ایران به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته، همزمان تاکید کرد که توافق سران نظام این است که احمدی نژاد همچنان تا پایان دوره ۴ ساله ریاست جمهوری خود در این منصب باقی بماند.

 دبیر مستعفی جامعه وعاظ که مدعی است "مهدوی کنی و اکثریت اعضای جامعه وعاظ و شورای مرکزی با استعفایش مخالفت کرده‌اند"، در ادامه گفت که دلیل اصلی رویگردانی عده زیادی از هواداران احمدی نژاد از وی در خود او نیست بلکه در یک جریان انحرافی است که دور او حلقه زده اند ، که او این افراد را به " جوجه تیغی " تشبیه کرد.

 عضو جامعه روحانیت در این گفت و گو ، نام اسفندیار رحیم مشایی، مشاور، رییس دفتر و فرد نزدیک به احمدی نژاد را در صدر این جریان انحرافی برد و از او با عنوان " ملیجک " یاد کرد و گفت "ما نمی دانیم احمدی نژاد چرا این ملیجک را دور و بر خود نگهداشته ، این مساله قلب ما را به درد آورده است ."

 این روحانی محافظه کار جریان اصولگرا افزوده است :‌" احمدی نژاد باید توضیح دهد که چرا از پذیرش دستور ولی فقیه درباره ابقای وزیر اطلاعات در سمتش سر باز زده و ۱۱ روز به نشانه اعتراض در سر کار خود حاضر نشده است . وی باید دلیل این غیبت خود را توضیح دهد در حالی که او هنوز این کار را نکرده است."

دیدار با نصرالله
 جعفر شجونی همچنین از دیدار خود با نصرالله ، تحولات سوریه و مسئله تهدیدات نظامی سخن گفته و آورده است "سه ماه پیش در لبنان دیداری دو و نیم ساعته با سید حسن نصر الله داشتم و در دیدار با ما گفت كه وی شاگرد مكتب خمینی است ."

 این روحانی راستگرا با اشاره به اینكه دلیل محبوبیت نصر الله در بین ایرانی ها ترس اسراییل از این روحانی شیعه لبنانی است ، می افزاید :‌ "اسراییل از این سید فرزند زهرا می ترسد و به دلیل این امر شعار محوری رژیم اسراییل برای توسعه در مرزهای نیل تا فرات را فراموش كرده اند . این نشان می دهد كه آنها از حزب الله می ترسند كه همه این چیزها را فرموش كرده اند."

 شجونی افزود:‌ "در ملاقاتم با نصر الله وی به من گفت كه اگر اسراییل بخواهد به تهران حمله كند تل آویو را نابود می كنیم."

انتقاد از حكومت سوریه : اسد از ما یاد بگیرد
 شجونی همچنین در این مصاحبه با اشاره به حكومت سوریه گفت :‌"‌ اینكه قدرت چهار دهه در دست رییس جمهوری از یك خانواده باشد درست نیست و این مساله به دیكتاتوری می انجامد ... سوریه باید با پیروی از الگوی ایران هر چهار یا پنج سال یك بار با برگزاری انتخابات ، رییس جمهوری جدید بر سر كار آورد."

 شجونی با هشدار نسبت به مسئله سوریه افزود : ‌"در مورد سوریه من به طور قطع می گویم كه این كشور لیبی نیست . در لیبی سركوب رژیم قذافی مردم را بیدار كرد اما در سوریه این آمریكا و اسراییل هستند كه تلاش دارند ناآرامی های این كشور را حركتی مردمی جلوه دهند ... من فكر می كنم آنها ( غرب) تلاش دارند پای ناتو را برای مداخله در سوریه باز كنند اما ایران اجازه تحقق چنین سناریویی را در سوریه نخواهد داد."

 این روحانی راستگرا در ادامه با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی از همه تلاش های داخلی برای انجام اصلاحات در سوریه حمایت می كند ، افزود كه هدف جمهوری اسلامی در سوریه این است كه رژیم اسراییل از این ناآرامی ها به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به محور مقاومت سوریه - حزب الله بهره برداری نكند. 

انقلاب لیبی را 30 سال قبل پیش بینی كرده بودم
 شجونی در ادامه با اشاره به اینكه خیزش های مردم در كشورهای مختلف عربی علیه حكومت های استبدادی یك " سونامی اسلامی است كه خدا آن را فرستاده " ، افزود : ‌"‌ دو سال بعد از انقلاب از دو كشور مصر و لیبی دیدار كردم و همان موقع پیش بینی كردم كه در این دو كشور خیزش های مردمی صورت خواهد گرفت.

وی افزود كه پس از بازگشت از این دو كشور در گزارشی كه به امام ارایه داده با تشریح وضعیت این دو كشور به عنوان " آتش زیر خاكستر " از الهام گرفتن جوانان مصری و لیبیایی از حركت انقلاب اسلامی در ایران و گسترش نارضایتی در میان آنان از نظام حاكم ، گزارش داده است.

0 comments:

ارسال یک نظر