وزیر نفت ایران 'از فهرست تحریم‌ مسافرتی خارج شد'

خبرگزاری مهر گزارش کرده است که "با هماهنگی وزارتخانه های نفت و امور خارجه"، برخی کشورهای غربی رسما رستم قاسمی، فرمانده سابق قرارگاه خام الانبیاء سپاه پاسداران و وزیر فعلی نفت را از فهرست تحریم مسافرتی خارج کرده اند تا او بتواند به عنوان نماینده ایران در اجلاس وزیران اوپک در مقر این سازمان در وین، پایتخت اتریش، شرکت کند.

قرارگاه خاتم الانبیاء از جمله موسسات حکومتی جمهوری اسلامی است که در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته و سال گذشته ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا، که اتریش نیز عضوی از آن است، سرتیپ پاسدار رستم قاسمی را هم شخصا مشمول تحریم قرار دادند و از انجام عملیات مالی و سفر به این کشورها محروم کردند.

هنگام معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت، این نگرانی ابراز شد که آیا تحریم بین المللی علیه او مانع از انجام ماموریت های خارج از کشور و به خصوص حضور در جلسات اوپک خواهد شد یا نه اما آقای قاسمی گفته بود که تحریم او به دلیل موقعیت شغلی در مقام فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء بوده است.

گزارش مربوط به لغو تحریم وزیر نفت ایران مشخص نمی کند که آیا تمامی کشورهای اروپایی و ایالات متحده او را از فهرست تحریم خارج کرده اند و یا اینکه لغو ممنوعیت مسافرتی او به اتریش، تصمیمی موردی است که به درخواست اوپک و به مناسبت برگزاری یکصد و شصتمین اجلاس وزیران اتخاذ شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر