صدور احکام حبس برای دانشجویان معترض به حضور صفار هرندی در دانشگاه کرمانشاه

در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به حضور محمد حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده کل سپاه و وزیر سابق ارشاد دولت احمدی نژاد، به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه در سال گذشته، دادگاه انقلاب استان کرمانشاه برای دانشجویان این دانشگاه احکام سنگین حبس تعلیقی صادر کرده است.


 به گزارش دانشجو نیوز، چند تن از دانشجویان این دانشگاه در آذر ماه سال گذشته و در پی این اعتراض، بازداشت و توسط اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفته بودند.


 بر اساس این گزارش، محمدرضا قنبری، نیوشا خزایی، شیما بنفشی، سجاد حیاتی و عاطفه زمانی از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه هر یک به شش ماه حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شده اند.


 همچنین اشکان مسیبیان فعال دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، که پیش از این نیز به دو ترم محرومیت از تحصیل و نیم میلیون تومان جریمه نقدی توسط شورای انضباطی دانشگاه محکوم شده بود، به ٩١ روز حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم گردید. حکم آبتین پگاه دیگر فعال دانشجویی دانشگاه رازی، که وی نیز دو ترم تعلیق از تحصیل را در کارنامه خود دارد، به دلیل اینکه پرونده دیگری از وی در دست بررسی می باشد، هنوز صادر نشده است.


 در جریان این پرونده، اشکان مسیبیان به همراه آبتین پگاه و محمدرضا قنبری در دی ماه ٨٩ توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه بازداشت شدند، که به دلیل همزمانی این بازداشت ها با زمان برگزاری امتحانات، این دانشجویان ناگزیر به حذف برخی دروس شده و برای شرکت در امتحانات با مشکل روبه رو شدند. همچنین در پی این اعتراضات، سجاد حیاتی نیز که فارغ التحصیل مهندسی عمران دانشگاه رازی است، برای چند روز توسط سپاه بازداشت شد.


 این احکام در حالی برای دانشجویان صادر می شود که روند برگزاری دادگاه با اعتراض دانشجویان همراه بوده است.


 گفتنی است آذر ماه سال گذشته در حالی که قرار بود محمد حسین صفارهرندی در مناظره‌ای با محمدرضا خاتمی در دانشگاه شهیدعباسپور تهران شرکت کند، ناگهان اعلام شد که او برای سخنرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه حضور می‌یابد.


 اما صفارهرندی و هیات همراهش با شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» توسط دانشجویان در دانشگاه رازی کرمانشاه غافلگیر شدند، که پس از چند روز، برخورد با دانشجویان معترض آغاز شد و از بازداشت و محرومیت از تحصیل، تا توبیخ و تعلیق و حبس ادامه یافت.

0 comments:

ارسال یک نظر