محمد خاتمی: مرگ هدی صابر 'تلخ و سنگین' بود

آقای خاتمی با انتشار پیامی به خانواده آقای صابر، فریده جمشیدی همسر او و همچنین فرزندانش تسلیت گفت

در نخستین واکنش ها به مرگ هدی صابر، محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران در پیام تسلیتی به فیروزه صابر خواهر هدی صابر درگذشت آقای صابر را تسلیت گفت و از آن به عنوان رویدادی "تلخ و سنگین" یاد کرد.

در ابتدای پیام رییس جمهوری پیشین ایران خطاب به خانواده هدی صابر آمده است: "خبر تلخ و سنگین بود. هدی صابر به دیدار معشوق و معبود خود شتافت. انسانی که با ایمان زندگی کرد و بندگی خدا را با دلسوزی نسبت به همه بندگان خدا و خدمت به آنان و نگاهداشت حق و حرمتشان پاس می داشت و از تحمل رنج و محرومیت در جهت باورهای خود ابا نداشت."

آقای خاتمی با انتشار این پیام به خانواده آقای صابر، فریده جمشیدی همسر او و همچنین فرزندانش تسلیت گفت. هدی صابر پس از ده روز اعتصاب غذا در زندان جمهوری اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

واکنش رییس جمهوری پیشین ایران نسبت به مرگ هدی صابر از آن جهت حائز اهمیت بیشتری است که آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر اصلی جریان اعتراضات پس از انتخابات دو سال پیش در خانه هایشان زندانی اند.

هدی صابر روزنامه نگار و فعال ملی - مذهبی در بند ۳۵۰ زندان اوین دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان مدرس تهران درگذشت.

فیروزه صابر در گفت و گو با بی بی سی فارسی از عدم رسیدگی به بیماری آقای صابر در زندان بشدت انتقاد کرد و گفت که شکایت خانواده به این مساله به مقام قضایی که در بیمارستان حاضر شده بود ابلاغ شده است.

علی شکوری راد هم ضمن تائید این خبر به بی بی سی فارسی گفت: "پس از انتقال ایشان به بیمارستان مدرس اقدامات درمانی انجام شد و رگ را باز کردند اما متاسفانه این اقدامات نتیجه بخش نبود."

آقای شکوری راد همچنین اعلام کرد با اینکه آقای صابر روز شنبه درگذشته، اما خانواده وی تا ظهر امروز (یک شنبه) از خبر درگذشت این فعال ملی - مذهبی بی خبر بوده اند.

سایت تحول سبز، نزدیک به مخالفان دولت ایران، از قول برخی پزشکان بیمارستان مدرس علت درگذشت آقای صابر را "سهل انگاری" مقامات زندان در انتقال به موقع به بیمارستان ذکر کرده و افزوده است که اگر انتقال وی به موقع انجام می شد از مرگ نجات می یافت.

هدی صابر دوم مرداد ماه سال گذشته بازداشت شد و از آن زمان به بعد در زندان اوین محبوس بود.

هدی صابر سومین چهره برجسته در بین فعالان سیاسی منتقد و مخالف جمهوری اسلامی ایران است که ظرف روزهای گذشته از دنیا می رود. مرگ عزت الله سحابی و سپس مرگ هاله سحابی در جریان مراسم عزت الله سحابی التهاب گسترده ای در سطح افکار عمومی ایران ایجاد کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر