محمدتقی کروبی خطاب به وزیر امور خارجه: من راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم

واکنش به دروغ سازی وزیر دولت احمدی نژاد 

محمد تقی کروبی در واکنش به ادعای وزیر خارجه جمهوری اسلامی مبنی بر "آزاد بودن مهدي کروبی و مير حسين موسوی"، از این خبر کذب اظهار تعجب و تاسف کرده و خاطرنشان کرد "مگر می توان قبول کرد کسی که بر راس دستگاه دیپلماسی کشور تکیه زده از مهمترین حادثه کشورش که به یکی از جنجالی ترین اخبار رسانه های مستقل جهان تبدیل شده، بی خبر باشد. من راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم."

به گزارش سحام نيوز، این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات علی اکبر صالحی که در گفتگو با یورو نیوز ادعا کرده بود که "آنها(موسوی و کروبی) در خانه های خود هستند، اما ممکن است به ميل و تصميم خود الان در خانه حاضر نباشند"، در بخشی از این نامه آورده است "شاید شما همچون لباس شخصی ها در یک حرکت برق آسا و انقلابی از فرزندان کروبی و موسوی سلب نسب کردید و ماموران امنیتی و زندانبانان را جایگزین ما کردید."

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

يا اَيُّهَا الَّذين آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصادِقين.
جناب آقای دکتر صالحی
وزیر محترم امور خارجه
با سلام
خبری دیروز از شما نقل شد که در حاشیه اجلاس حقوق بشر در ژنو مدعی شده اید که آقایان موسوی و کروبی آزاد هستند و خانواده هایشان با آنها دیدار می کنند. انتشار این خبر کذب موجب تعجب و تاسف گردید. شنیدن این خبر آن هم از لسان شخصیتی نظیر شما و در مقابل چشم تیزبین رسانه های بین المللی و مردم باهوش ایران همگان را متعجب کرد. جنابعالی به خوبی میدانید که 22 روز است تمامی اعضای خانواده های کروبی و موسوی نه تنها نتوانسته اند پدر و مادر خود را ببینند بلکه 12 روز است که نمی دانند بر سر آنان چه آمده است. بعید می دانم ایرانی پیدا شود و نداند 12 روز از ناپدید شدن این بزرگان می گذرد. آیا رنجنامه فرزندان مهندس موسوی را نخوانده اید؟ آیا فریاد های اعتراض مردم را در این روزها نشنیده اید؟ آیا روند محکوم کردن این حرکت را از سوی تعدادی از مراجع و شخصیت های مطرح کشور ندیده اید؟

دوست دارم خودم را به عوامی زده و فرض را بر عدم اطلاع جنابعالی از ماجرا بگذارم زیرا دروغ در شریعت اسلامی به شدت مذمت شده، در روایات علاوه بر نهی آن برای مرتکب عذاب مقرر گشته و در فرهنگ غنی و کهن ایرانی جایگاهی ندارد. اما در این حالت توان شما را در اداره دستگاه دیپلماسی کشور، آنهم در این برهه حساس زیر سوال برده ام. مگر می توان قبول کرد کسی که بر راس دستگاه دیپلماسی کشور تکیه زده از مهمترین حادثه کشورش که به یکی از جنجالی ترین اخبار رسانه های مستقل جهان تبدیل شده است، بی خبر باشد. اگر این فرض را بپذیریم آنگاه باید به این سوال پاسخ داد که آیا چنین فردی که از بدیهیات جامعه خود بیگانه است می تواند منافع ملی کشوری را با عزت، مصلحت و حکمت در دنیای پیچیده امروز استیفاء کند؟ آیا این فرد و زیر مجموعه اش می تواند اعتماد جامعه بین دالمللی را به صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای کشور جلب کند؟ و دهها سوال بی پاسخ دیگر.

اما فرض دیگری نیز هست و آن سلب نسب از همگی ماست. شاید شما نیز به مانند جماعت لباس شخصی هائی که در 14 خرداد امسال در مرقد امام نسب فرزند امام را از وی گرفتند و به سید حسن نصرالله دادند، در یک حرکت برق آسا و انقلابی از فرزندان کروبی و موسوی سلب نسب کردید و ماموران امنیتی و زندانبانان را جایگزین ما کردید. آری آنان روزانه این بزرگان را در بازداشت می بینند. حکایت شما من را یاد داستان سوهان فروش قمی می اندازد که شاگردی بنام عبدالله استخدام کرد و بلافاصله عبائی برای وی خرید و تن وی کرد و سپس آن را در جا رختی آویزان کرد. هرگاه کسی از کیفیت سوهان ها سوال می کرد با فریاد پاسخ می داد به اباعبدالله چنین و چنان است. او به عبای شاگردش قسم می خورد و مشتری ها قسم به فرزند رسول خدا را می شنیدند.

جناب آقای صالحی
موقعیت خانوادگی، تحصیلات، افتخار معلمی دانشگاه و مهمتر از همه روح و روان انسانی شما باید مانع از توسل به چنین روش هایی گردد. آری می دانم شما سال ها بعنوان یک دیپلمات فعال در اروپا بودید و آثار زیان بار چنین رفتار هایی را بخوبی می دانید، اما راه فرار را در توسل به دروغ نمی بینم.

با تشکر
محمد تقی کروبی

0 comments:

ارسال یک نظر