افشای نقش معاون اجرایی دفتر رهبری در ربایش رهبران جنبش

در پی افشاگری منابع خبری جنبش سبز پیرامون نقش دفتر رهبر جمهوری اسلامی در ایجاد حصر و سپس ربایش راهبران جنبش سبز، منابع خبری دیگری در تایید این خبر خاطرنشان کرده اند که "سردار پاسدار وحید حقانیان، مشهور به «سردار وحید»، معاون اجرایی دفتر رهبری و عالیترین مقام دفتر و معاون اجرایی وی، مجری این طرح بوده است."

منابع خبری گزارش دادند که روز گذشته (پنجشنبه) خانواده مهدی كروبی برای چندمین مرتبه با مراجعه درب منزل پدرشان، مجددا با درب بسته روبرو شدند و یكی از اعضای خانواده كروبی به سحام نیوز گفته است "طی دو روز گذشته برای اثبات دروغگویی و کذب بودن ادعاهای دادستان تهران مبنی بر اینكه كروبی و موسوی در منازلشان هستند، چندین مرتبه به منزل آنها مراجعه کردیم، که هرچقدر درب زدیم هیچ شخصی پاسخگو نبود. از همسایگان در مورد رفت و آمد ها پرس و جو نمودیم و آنها به ما گفتند چراغ های ساختمان طی این مدت همیشه خاموش بوده است و مشخصا كسی در آن سكونت ندارد."

در همین خصوص خبرنگار سحام نیوز طبق اخبار بدست آورده برخی ابعاد دیگر این آدم ربایی حكومتی را فاش نمود. به گزارش سحام نیوز، "در شب آدم ربایی، سردار وحید (از مسئولین رده بالای دفتر رهبری و معاون اجرایی وی)، به همراه چندین نفر دیگر با حضور در منزل مهدی كروبی، شخصا فرماندهی اصلی این كار را به عهده داشته و مهدی كروبی و فاطمه كروبی را از منزل خود خارج کرده و به مكان نامعلومی منتقل كردند. همچنین نیروهای تحت فرمان وی، كتاب ها، اسناد شخصی، داروها و حتی برخی اثاثیه منزل را نیز خارج نموده و به تاراج برده اند. همچنین این نیروها شروع به تعویض تمامی قفل های منزل کرده اند و ما معتقدیم مسئولیت این آدم ربایی سیاسی بر عهده شخص رهبری بوده و سردار وحید به عنوان عالیترین مقام دفتر و نیز معاون اجرایی وی، مجری این طرح بوده است."

لازم به توضیح است «وحید حقانیان» یا بنا به قول مشهور "وحید" معاون اجرایی دفتر رهبری است که به عنوان یک چهره بسیار بانفوذ و قدرتمند وظیفه ابلاغ تصمیمات و نقطه نظرات آقای خامنه ای به دستگاه های مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی و ایجاد هماهنگی میان آنها را بر عهده دارد. از وحید حقانیان به عنوان دست راست رهبر جمهوری اسلامی یا به عبارت دقیق تر مباشر اصلی ایشان نام برده می شود. با وجود این هیچ اطلاعاتی درباره این او در رسانه ها به چشم نمی خورد و هیچ کدام از مسئولان ارشد نزدیک به آقای خامنه ای در خاطرات، نقل قول ها یا اظهار نظرات خود اشاره ای به این فرد نکرده اند.
 
نخستین تصاویری که از وحید در رسانه ها به چشم خورد مربوط به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد در دور دوم است که او حکم تنفیذ را به دستان آقای خامنه ای می دهد و سپس همانجا می ایستد. این کار معمولا توسط رئیس جمهور قبلی یا رئیس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه انجام می‌گرفته‌است. وی همچنین در مراسم تحلیف احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی نیز حضوری بسیار پر رنگ داشت.

لازم به یادآوری است در پی تداوم حصر و ربایش راهبران جنبش سبز و بی خبری از وضعیت و سرنوشت آنان، سامانه خبری- تحلیلی کلمه هفته گذشته خاطرنشان کرده بود "از آنجا که هیچ مقامی تا امروز و پس از این همه مدت حاضر نشده مسئولیت حصر را بپذیرد و یا آن را انکار کند، و تمامی مقامات اظهار نظر کننده نیز کمتر از آن‌ هستند که بتوانند به موضوع حصر مشروعیت ببخشند، تمام شواهد نشان می‌دهد که آمر اصلی حصر، «دستگاه حاکمه» بوده و عوامل اصلی حصر، اگر رسماً از رهبری دستور نگرفته باشند، قطعاً ریشه‌ای در بیت رهبری دارند و تنها جایی که می‌تواند فرمان آتش را به این همه افراد صادر کند، بیت رهبری است. "

0 comments:

ارسال یک نظر