ارسال پیامک های جعلی و کذب پیرامون لغو راهپیمایی امروز

جرس: نهادهای امنیتی در ترفندی تازه برای اخلال در راهپیمایی هواداران جنبش سبز با ارسال پیامکی به شهروندان مدعی لغو برنامه راهپیمایی امروز شدند. این مساله توسط مشاور ارشد میرحسین موسوی تکذیب شد. وی تصریح کرد که تجمعات بزرگداشت شهیدان صانع و مختاری امروز در سراسر ایران برگزار می شود. 

بنابرگزارشها، در این پیامک که از غروب روز شنبه با شماره 0983000 برای تلفن های همراه شهروندان فرستاده شده، آمده است که "با توجه به تشدید فشار رژیم بر رهبران جنبش و احتمال دستگیری آنها، تجمع فردا به روز دیگری موکول گردید. همراهان جنبش با حضور در مساجد یاد شهدای ٢۵ بهمن را زنده نگاه دارند."

گفتنی است در پایان این پیامک نام "شورای هماهنگی راه سبز" قید شده و از آنجا که در ایران هیچ شخص حقیقی و نهاد حقوقی بدون اجازه مخابرات و نهادهای امنیتی امکان استفاده از سامانه ارسال پیامک را ندارد، این پیام مطمئنا ترفندی تازه از سوی حکومت برای منصرف کردن شهروندان معترض از شرکت در راهپیمایی امروز است.

نهادهای امنیتی در ماه های گذشته نیز هرگاه برنامه اعتراضی از سوی جنبش سبز برای حضور در خیابان ها تدارک دیده می شد با ارسال پیامک هایی به شهروندان مدعی می شدند که آنها شناسایی شده و در صورت حضور در تجمع های خیابانی تحت تعقیب قرار می گیرند. 

0 comments:

ارسال یک نظر