مشایی: احمدی نژاد پیگیر پرونده پناهی و رسول اف است، بزودی خبرهایی خوبی می شنوید

جرس: فرهاد توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما، درباره‌ دیدار خانه سینما با اسفندیار رحیم‌مشایی  پرداخت و به موارد مطرح شده در زمینه پناهی و رسول‌اف اشاره کرد و گفت: آقای مشایی در زمینه مسأله آقای پناهی و رسول‌اف قول مساعد دادند و گفت احمدی نژاد هم پیگیر این ماجراست و خبرهای خوبی خواهیم شنید. 
 


وی مسائل رفاهی و حوزه امنیت شغلی را از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه برشمرد و به ایسناگفت: گفت‌وگوی مفصلی انجام شد و ایشان قول مساعد دادند. البته درباره شورای عالی سینما هم کمی صحبت شد که ایشان هم معترف بودند که فعلا ترکیب شورای عالی سینما مناسب نیست و در این زمینه باید تجدیدنظر شود.


 
توحیدی گفت: با یک مجموعه اقتصادی برای انجام طرح‌های مشترک که مربوط به رفاه و تامین اجتماعی اعضاء خانه سینماست، در حال مذاکره و گفت‌وگوهایی درباره کارآفرینی هستیم. این دوستان اصرار داشتند به دلیل اینکه مسوولان دولتی به خصوص رئیس کمیسیون فرهنگی دولت آقای مشایی در این زمینه نقش موثری دارند،در جریان این فعالیت قرار بگیرند و در ادامه راه از تسهیلات دولتی در این زمینه استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: آقای مشایی به دعوت آن دوستان مجموعه اقتصادی در جلسه شرکت کرده‌اند و ما هم استقبال کردیم. 
 


رییس هیات مدیره خانه سینما تصریح کرد:ما هم معتقد بودیم نه به خاطر اینکه از خانه سینما کسی در این جلسات حضور ندارند، بلکه معتقدیم باید کسانی که مسائل سینما را می‌شناسند و برنامه و راه‌کار در این زمینه دارند و با این مسایل نزدیک‌تر هستند،در جلسات حضور داشته باشند.

توحیدی درباره نتایج جلسه‌ی دیشب سینمایی‌ها با مشایی گفت: آقای مشایی در همه حوزه‌ها قول پیگیری دادند و باز امیدواریم ایشان را ببینیم و مسائل مطرح شده را پیگیری کنیم. به هر حال ارتباط مستقیم‌تری برقرار شده و ما به پیگیری‌هایمان ادامه می‌دهیم. 
 

رییس هیات مدیره خانه سینما درباره افراد حاضر در جلسه گفت: هیأت مدیره چهره‌های شاخصی هنری را دعوت کرد، البته این به این معنا نیست که دیگران از این ویژگی برخوردار نیستند بلکه به دلیل محدودیت مکانی از کسانی دعوت کردیم که سابقه صنفی دارند و با مسائل سینما به طور عینی‌تری آشنا هستند.

توحیدی گفت: مجموعه مهمان‌های حاضر در این جلسه را حدود 40 نفر دانست که از طرف خانه سینما 24 نفر و بقیه از طرف آن مجموعه اقتصادی ـ که نخواست نامش اعلام شود ـ و آقای مشایی و همراهانشان بودند. 
 

وی حضور لیلا حاتمی و لیلی رشیدی را در این جلسه رد کرد و گفت: همه اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما، به دلیل جایگاه صنفی که دارند در این جلسه شرکت کردند.

وی ترجیح داد؛ لیست کامل هنرمندان حاضر در جلسه را اعلام نکند.

گفته می‌شود عزت‌الله انتظامی، پرویز پرستویی، فرشته طائرپور، مهدی فخیم‌زاده و ... از هنرمندان حاضر در این جلسه بودند.

0 comments:

ارسال یک نظر