'اختلاف' وزیر دفاع و فرمانده ارتش اسرائیل بر سر ایران

اشکنازی

هاآرتص: روابط ژنرال اشکنازی و ایهود باراک به خاطر مخالف با حمله به ایران خراب شد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از اختلاف وزیر دفاع و فرمانده نیروهای دفاعی این کشور بر سر حمله به ایران خبر داد.

به گزارش هاآرتص، ژنرال گابی اشکنازی، فرمانده نیروهای دفاعی اسرائیل سال گذشته با پیشنهاد ایهود باراک برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران مخالفت کرده بود.

این روزنامه به نقل از منابعی که از آنها نام نبرده، نوشته است که به گفته آقای اشکنازی، حمله به ایران برای اسرائیل مصیبت بار خواهد بود.

به نوشته هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به ژنرال اشکنازی قول داده بود که نظرات او را در نظر بگیرد.

بر این اساس، مخالفت فرمانده ارتش اسرائیل با پیشنهاد وزیر دفاع به رابطه این دو نفر آسیب زده است و به همین خاطر آقای باراک برخلاف عرف معمول در این کشور، حکم فرماندهی آقای اشکنازی را تمدید نکرده و او به زودی بازنشسته خواهد شد.

آقای اشکنازی از سال ۲۰۰۷ و در پی استعفای دن هالوتز به خاطر تبعات حمله به لبنان، فرماندهی ارتش اسرائیل را برعهده گرفت.

قرار است ژنرال گالانت که فرماندهی حمله سال ۲۰۰۹ به غزه را بر عهده داشت، جایگزین آقای اشکنازی شود.

به گزارش هاآرتص، گفته می شود آقای گالانت مانع از نقشه های احتمالی بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک برای حمله به ایران نخواهد شد.

تصور عمومی از دولت بنیامین نتانیاهو این است که برای مقابله با احتمال دستیابی ایران به تسلیحات اتمی برای حمله به تاسیسات هسته ای این کشور آمادگی دارد.

در این حال، تحلیلگران می گویند موفقیت تلاش های بین المللی برای تشدید تحریم های ایران و عملیات محرمانه برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران از احتمال حمله اسرائیل به این کشور کاسته است.

میئر داگان، رئیس سابق موساد که به تازگی بازنشسته شد، گفته بود که ایران تا سال ۲۰۱۵ به تسلیحات اتمی دست پیدا نخواهد کرد و درباره عجله برای مقابله نظامی با این کشور هشدار داده بود.

0 comments:

ارسال یک نظر