هفتاد و دو کشته، سی و سه زخمی در اثر سانحه هوایی تهران - ارومیه

 جرس: يك فروند هواپيماي مسافربري بوئينگ شركت ايران اير، با95مسافر و 10 خدمه در مسير تهران به اروميه سقوط كرد. در اثر این سقوط 72 نفر از سرنشینان هواپیما کشته و 33 نفر زخمی شدند

به گزارش ایلنا  ،مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی با اعلام اینکه 72 نفر از مسافران سانحه هوایی تهران _ارومیه کشته و 33 نفر زخمی شده اند، افزود : به زودی و به محض مشخص شدن هویت کشته شدگان، نام آنها در وب سایت سازمان پزشکی قانونی کشور منتشر می شود. 

وی افزود: سرنشینان هواپیما به همراه خدمه پروازی جمعا 105 نفر بوده اند، همه 12 خدمه پرواز شامل خلبان و میهمانداران کشته شده اند. در بین کشته شدگان یک نوزاد و دو کودک وجود دارد..

از سوی دیگر، كارشناس مسئول مركز عمليات اورژانس كل كشور با اعلام اينكه 35 نفر سالم از هواپيما خارج شده اند، گفت:« هواپيما در روستاي قره حسن لو، در شمال شرق اروميه فرود اضطراري داشته و خلبان از سقوط حتمي جلوگيري كرده اما منطقه وضعيت هوايي بسيار بدي دارد و مصدومان در برف نيم متري مدفون شده اند.» 

بر اساس گزارش هاي دريافتي، هواپيمای بوئينگ شركت هواپيمايي ايران اير حدود ساعت 19:30 امروز در منطقه شمال شرقي اروميه فرود اضطراري داشته است. خلبان اين پرواز توانسته است از سقوط و انفجار آن جلوگيري كند. 
ساعت 19:36 مردم روستاي قره حسن لو در تماس با اورژانس شهر اروميه سقوط اين هواپيما را اطلاع داده بودند

 از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر،ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی ، مدارس شیفت صبح استان آذربایجان غربی در مقاطع راهنمایی و ابتدایی را تعطیل اعلام کرد.

 معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد: اسامی کشته شدگان و مجروحان حادثه سقوط هواپیمای 277 تهران - ارومیه تا ساعتی دیگر اعلام می شود.

این در حالیست که به احتمال زیاد فردا پیکر شماری از کشته شدگان حادثه در ارومیه و سایر شهرهای استان تشییع خواهد شد.

0 comments:

ارسال یک نظر