همسر شکوری راد: ایکاش قوه قضاییه نهادهای امنیتی و نظامی خودسر را تحت کنترل کامل خود قرار دهد

 متعاقبِ پیگیری ها و اظهار همدردی جمعی از پزشکان و دانشگاهیانِ کشور نسبت به وضعیتِ دکتر علی شکوری راد، همسر این فعال سیاسی بازداشتی، با انتشار نامه ای، ضمن ابراز تشکر از محبت های آنان، خاطرنشان کرد "امیدوارم قوه قضاییه بنابر شهادت آگاهانه و صادقانه شما فرهیختگان و نخبگان فعال در محیط های علمی کشور مبنی بر بی گناهی همکارتان هر چه سریعتر ایشان را آزاد نماید و از تک تک شما فرزانگان به دلیل ورود نیروهای امنیتی به حریم مقدس یک بیمارستان دانشگاهی که خانه علمی شما محسوب می شود عذرخواهی نماید."


دو هفته پیش و در واکنش به ادامه بازداشت علی شکوری راد، جمعی از رزمندگان و پزشکان تیم های اضطراری جنگ هشت ساله با نوشتن نامه ای، با محکوم کردن بازداشت بر اساس اظهار عقیده، خواستار آزادی علی شکوری راد شدند. پیش از آن نیز، انجمن اسلامی پزشکان و تعدادی از دندانپزشکان و استادان دانشگاه با ارسال نامه ای خواستار آزادی این عضو جبهه مشارکت شده بودند.


به گزارش جرس، متن نامۀ دکتر صدیقه خدمت، همسر علی شکوری راد، عضو بازداشتیِ جبهه مشارکت، به شرح زیر است:


همکاران محترم: پزشکان، دندانپزشکان، اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها و تیم های اضطراری پزشکی دفاع مقدس
سلام علیکم
نامه های اعتراض آمیز و ابراز نارضایتی و تاسف و تاثر شما از بازداشت مجدد جناب آقای دکتر علی شکوری راد موجب دلگرمی و امیدواری اینجانب، فرزندان، مادر و همه فامیل و بستگان گردید. یکماه از بازداشت غیرقانونی ایشان می گذرد و مسئولین قضایی و زندان به ما که با بهت و اندوه پیگیر علت واقعی دستگیری ایشان هستیم هیچ پاسخی نمیدهند. دکتر شکوری راد در طول این مدت فقط یک تماس تلفنی چند دقیقه ای با منزل داشته اند.


امیدوارم قوه قضاییه بنابر شهادت آگاهانه و صادقانه شما فرهیختگان و نخبگان فعال در محیط های علمی کشور مبنی بر بی گناهی همکارتان هر چه سریعتر ایشان را آزاد نماید و از تک تک شما فرزانگان به دلیل ورود نیروهای امنیتی به حریم مقدس یک بیمارستان دانشگاهی که خانه علمی شما محسوب می شود عذرخواهی نماید.


بهرحال جدا از هر واکنشی که مسئولین قوه قضاییه به نامه شما بزرگواران نشان دهند آنچه در حافظه تاریخ می ماند چنین خواهد بود که در یک دوران بحران و سختی که بندگان خوب خدا به خاطر ابراز عقیده و اعلام مواضع دستگیر و به زندان می افتادند، اندیشمندان شجاع و جسوری بودند که بنابر اعتقادات خود در مقابل ظلم و جور رفته بر همکارشان ساکت ننشستند و علیرغم خطرات امنیتی آن را محکوم نمودند.


ایکاش تعقل، تدبر و شجاعتی در قوه قضاییه به پا خیزد تا باعث شود این قوه نهادهای امنیتی و نظامی خودسر را تحت کنترل کامل خود قرار دهد و طبق قانون علت واقعی بازداشت افراد را ظرف مدت 24 تا 48 ساعت به خانواده آنها اطلاع داده و بعد از آن به طور مرتب خانواده های نگران و مضطرب را از وضعیت زندانیان آگاه نماید و از دادستان بخواهد که به دادخواهی زندانیان و خانواده آنها بپردازد نه آنکه خود مدعی و شاکی بی گناهانی چون دکتر شکوری راد باشد.

 

همکار کوچک شما دکتر صدیقه خدمت


گفتنی است علی شکوری راد، روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه امسال، برای دومین بار در محل کار خود و در حالی که مشغول خدمت به بیماران بود، دستگیر شد .

 

0 comments:

ارسال یک نظر