تأیید و اجرای حکم هفت سال زندان مهدی خدایی فعال دانشجویی

جرس: به گزارش منابع حقوق بشری، مهدی خدایی فعال دانشجویی و حقوق بشری، که طی دو پرونده به ٧ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، با تایید حکم خود توسط دادگاه تجدیدنظر، محکوم به سپری کردن هفت سال زندان است.


به گزارش رهانا، این فعال دانشجویی که از تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، در مهر ماه سال جاری از طرف شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال زندان محکوم شده بود.


اتهامات وارده به این فعال دانشجویی، "تبلیغ علیه نظام" و "اقدام علیه امنیت ملی" می باشد، که در دادگاه بدوی به همین خاطر به سه سال زندان محکوم و عینا در دادگاه تجدیدنظر به تأیید رسید.


خدایی در اسفند ماه سال ۸۸ نیز، بابت پرونده قبلی خود به چهار سال زندان محکوم شده بود، که این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق برپایی تجمعات و تبلیغ علیه نظام" صادر گردید و این حکم نیز تایید شد.


به گزارش این منبع خبری، با تأیید هر دو حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران و اجرای این احکام، وی باید به مدت هفت سال در زندان باشد.


خدایی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری، از ابتدای بازداشت خود که نزدیک ۱۰ ماه از آن می‌گذرد تا کنون در بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، به سر برده و هم اکنون نیز علی‌رغم گرفتن حکم سنگین هفت سال زندان به بند عمومی زندان منتقل نشده است.


خدایی با حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی، که او نیز با گذشت یک سال از بازداشت، به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده، در یک سلول زندانی هستند.

0 comments:

ارسال یک نظر