با وجود اعزام به بیمارستان نوری زاد، دادستان تهران ادعا کرد: وضعیت جسمی محمد نوری زاد خوب است

درحالیکه محمد نوری زاد، زندانیِ سیاسیِ اعتصابی، بر اثر اعتصاب غذا دچار وضعیت وخیم جسمانی شده و روز گذشته با زور و اجبار ماموران به بیمارستان منتقل گردیده، دادستان تهران معتقد است "وضعیت جسمی وی خوب و مناسب می باشد."


محمد نوری زاد، نویسنده و سینماگر زندانی، روز گذشته (عاشورا) در حالیکه در ششمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به سر می بُرد، بدلیل شرایط نامساعد ناشی از اعتصاب، در ساعات اولیه بامداد توسط مأموران به زور به بیمارستان منتقل گردید و از آن پس خبری از وی منتشر نشده است.


با این حال، روز جمعه عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، طی گفتگویی با خبرگزاری ایسنا، اخبار منتشره را "ادعا" ذکر کرد و گفت: "وضعیت جسمی نوری زاد خوب و مناسب است. "


گفتنی است روز عاشورا، همچنین خانواده نوری زاد و همسر مصطفی تاج زاده، دیگر زندانی سیاسی، در مقابل زندان اوین دست به تحصن زده بودند، که همراه با اهانت و توهین ماموران چندین ساعت مورد بازداشت قرار گرفتند.

همسر محمد نوری زاد، بعد از آزادی، بدلیل مشکلات حاد جسمانی (حمله قلبی و نوسانات شدید فشار خون)، به بیمارستان مدرس تهران و با نظر پزشکان، در بخش مراقبت های ویژه بستری گردید و کماکان از وضعیت مساعدی برخوردار نمی باشد.

 

    طی روزهای اخیر مراجع، شخصیت ها و طیف زیادی از فعالان، خواستار توقف اعتصاب غذای نوری زاد و چهار زندانی اعتصابی در زندان اوین شده بودند.


این زندانی سیاسی همچنان بر تداوم اعتصاب غذای خود تاکید دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر