نسرین ستوده با تاکید بر تداوم اعتصاب غذا: خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است

نسرین ستوده، وکیل و فعال مدنیِ زندانی، روز جمعه ٢٠ آذرماه، طی تماس تلفنی با خانواده خود، از استمرار اعتصاب غذایش خبر داد و خواستۀ خود "نه یک خواستۀ شخصی"، بلکه "لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات" اعلام کرد.


به گزارش تارنمای مدرسه فمنیستی، رضا خندان، همسر این فعال حقوق بشری، روز جمعه با اعلام این خبر گفت "امروز نسرین تماس گرفت اما گویا حال جسمی اش بسیار بد است چون به سختی می توانست صحبت کند... او هنوز در اعتصاب غذاست و تاکید کرده است خواسته‌ام لغو كليه احكام ناعادلانه بعد از انتخابات است و هيچ خواسته شخصي ندارم".


در سومین ماه از بازداشت نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشریِ زندانی، وی روز دوشنبه ۱۵ آذرماه، طی تماس با خانواده اش اعلام كرده بود که در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و دیگر زندانیان كه با احكام ناعادلانه در زندان به سر می‌برند، از هم اكنون اعتصاب غذایی خشك تا رسیدن به خواسته‌های برحق و قانونی‌اش را شروع می‌كند.


نسرین ستوده پیش از این نیز طی سه ماه گذشته دو بار در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود و در یک مرحله نه روز در اعتصاب غذای خشک به سر برد.


لازم به ذکر است با وجود برگزاری دو جلسه دادگاه برای نسرین ستوده، هفته گذشته قاضی پرونده قرار بازداشت وی را مجددا تمدید کرد. این فعال حقوق بشری، از ۱٣ شهریور ٨٩ تا کنون در سلول انفرادی به سر می برد.

0 comments:

ارسال یک نظر