احمد زیدآبادی به زندان رجایی شهر منتقل شد

جنبش راه سبز (جرس):  احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و دبیر کل سازمان ادوار تحکیم به زندان رجایی شهر منتقل شد.

زیدآبادی روز گذشته در تماس با خانواده اش، از انتقال خود به مکانی نامعلوم خبر داده بود.

مهدیه محمدی، همسر زیدآبادی در گفتگو با سایت "تا آزادی روزنامه نگاران" گفت: همسر من از دادگاه تجدید نظر حکم قطعی داشته و انتقال او به زندان شهر دیگر با جرایم دیگر کاملا غیر قانونی است.

وی مسئول مستقیم این کار را دادستان تهران دانست و افزود: دادستان تهران مسئولیت مستقیم دارد و من او را مسئول این انتقال می دانم زیرا طبق قانون محل نگهداری و زندانی افرادی که حکم قطعی از دادگاه تجدیدنظر دارند، زیر نظر دادستان تهران است.

زندان رجایی شهر در کرج، از زندان هایی است که مجرمانی با جرایم سنگین مانند قتل، سرقت مسلحانه و قاچاق در آن نگه داری می شود و از شرایط بهداشتی و امکانات خوبی برخردار نیست. مسئولین ایران گاها برای فشار بر زندانیان سیاسی آنها را به این زندان منتقل می کنند.

احمد زیدآبادی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در تهران بازداشت شد و در دادگاه بدوی و تجدید نظر به 6 سال زندان و 5 سال تبعید در گناباد و محرومیت مادام العمر از فعالیت های مطبوعاتی و سیاسی محکوم شد.

پیش از این نیز مسعود باستانی، روزنامه نگار از زندان اوین به زندام رجایی شهر منتقل شد و دلیل این انتقال را آموزش و برگزاری کلاس روزنامه نگاری در بند 350 عنوان کرده بودند. اما به نظر می رسد قرار است انتقال زندانیان سیاسی به زندان رجایی شهر کرج به عنوان یک شیوه باب شود.

--


0 comments:

ارسال یک نظر