بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر در محکومیت حکم اعدام حبیب الله لطیفی

جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدگاه رجایی شهر کرج، با انتشار بیانیه‌ای اعدام قریب الوقوع زندانی سیاسی کرد، حبیب الله لطیفی را محکوم کرده و خواستار محاکمه عادلانه وی شدند.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی این زندانیان عنوان شده است: از مقامات سازمان ملل متحد خواستار ملاقات با نماینده این سازمان در سفر پیش روی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به ایران بوده تا در این دیدار با طرح بند بند بدرفتاری‌های صورت گرفته در دوران محکومیتمان این فرصت به ما داده شود تا از نزدیک با نماینده این سازمان جهت بازگشودن و تشریح پرونده‌های سیاسی خود دیدار داشته باشیم.


حبیب الله لطیفی فعال سیاسی کرد که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد، در آبان ماه سال ۸۶ و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و در تیرماه سال گذشته و در دادگاهی چند دقیقه‌ای در شعبهٔ اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به اعدام محکوم گردید و طبق اعلام وکیل مدافع این زندانی سیاسی، مقامات جمهوری اسلامی با ارسال ابلاغیه اجرای حکم، قصد دارند تا وی را روز یکشنبه پنجم دی ماه اعدام کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سه دهه حاکمیت خود همچنان ثابت کرده است که ناقض حقوق بشر بوده و پایبند به اعلامیه جهانی حقوق بشر نیست.

 

اعدام‌های فعلی و غیرقانونی، سرکوب مردم و شکنجه زندانیان سیاسی هر روز کارنامه حقوق بشری نظام جمهوری اسلامی را سیاه‌تر و ننگین‌تر می‌کند.


ما، زندانیان سیاسی زندانیان رجایی شهر امضاء کننده این بیانیه هر چند که در شرایط سخت و دشوار و طاقت فرسایی به سر می‌بریم و از داشتن حداقل امکانات رفاهی که حقوق هر زندانی است محروم هستیم، در این بیانیه اعلام می‌داریم که صدور حکم، و اجرای اعدام زندانی سیاسی کرد، آقای حبیب الله لطیفی را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار محاکمه عادلانه آقای حبیب الله لطیفی و دیگر زندانیان سیاسی هستیم.


ما امضاء کنندگان این بیانیه همچنین از مقامات سازمان ملل متحد خواستار ملاقات با نماینده این سازمان در سفر پیش روی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به ایران بوده تا در این دیدار با طرح بند بند بدرفتاری‌های صورت گرفته در دوران محکومیتمان این فرصت به ما داده شود تا از نزدیک با نماینده این سازمان جهت بازگشودن و تشریح پرونده‌های سیاسی خود دیدار داشته باشیم.»


امضاء کنندگان: خالد حردانی، رضا شریفی بوکانی، علی صارمی، کریم معروف عزیز

 

0 comments:

ارسال یک نظر