بازار طلافروشان مشهد کماکان در اعتصاب است

بازارهای طلافروشان در سطح شهر مشهد از دو هفته پیش تاکنون در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اعتصاب کردند.

به گزارش تغییر، از ظهر امروز دوشنبه برخی نهادهای قضایی با تماس تک تک به طلافروشان مشهدی، آنها را تهدید به بازداشت و لغو پروانه در صورت ادامه اعتصاب کردند.

در پی این فشارها برخی از طلافروشان مشهدی ناچار به باز کردن مغازه شده اند، ولی عمدتا از فروش طلا امتناع می کنند.

این گزارش حاکی است، علی رغم همه فشارها همچنان بخشی از طلافروشان مشهدی در اعتصاب به سر می برند.

گویا با وجود اعلام بازگشایی بازار طلا از سوی مقامات دولتی، همچنان بخشی از این بازار در اعتصاب بسر می برد. خبرگزاری فارس نیز در مورخ ۱۴ مهر و پس از اعلام خبر رسمی بازگشایی بازار طلافروشان از سوی حسن رادمرد، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی، عکس هایی از پاساژ طلا فروشان سبزه میدان تهران منتشر کرده است که در آن تعدادی از مغازه ها باز است، اما بخش هایی از بازار تعطیل به نظر می رسد.

این در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گفته است که دستگاه قضایی ایران با کسانی که با بستن بازار و احتکار بخواهند نظم جامعه را بر هم بزنند، برخورد خواهد کرد. دادستان تهران روز چهارشنبه ۱۴ مهر گفت: "اگر امروز کسی بخواهد با بی تفاوتی و تجاهل نسبت به مسائل اقتصادی نظم عمومی را بر هم بزند، دستگاه قضایی و انتظامی با او برخورد خواهد کرد."

0 comments:

ارسال یک نظر