تجمع اعتراضی دانشجویان علمی کاربردی قم در اعتراض به وضعیت نامناسب دانشگاه

بنا به گزارش منابع خبری جرس، بعد از ظهر روز سه شنبه ١٣ مهرماه، صدها نفر از دانشجویان دانشگاه علمى - كاربردىِ دادگسترى قم، در اعتراض به وضعیت نامناسب دانشگاه، در پى جابجایى ساختمان آن دست به تحصن زدند و از رفتن به كلاسها خوددارى نمودند.

این گزارش خاطرنشان کرد "دانشجویان معترض با شعارهای دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد"، دست به تجمعی طولانی زده و مسئولین دانشگاه براى متفرق كردن دانشجویان از نیروهای انتظامی كمك خواستند.

هنوز از بازداشت یا برخورد با دانشجویان، خبری منتشر نشده است.

گفتنی است هفته گذشته نیز، همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و در اولین روز بازگشایی دانشگاه آزاد رشت، انتظامات آن دانشگاه به دستور حراست با دانشجویانی که به زعم آنان پوشش نامناسب داشتند، برخورد فیزیکی کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گزارش منابع خبری دانشجویی، برخوردهای انتظامات آن دانشگاه موجب آن شد که تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در مقابل درب ورودی دانشگاه دست به تجمع بزنند، که انتظامات با ضرب و شتم، اقدام به پراکنده کردن آن ها و جلوگیری از ورودشان نمود.

ضرب و شتم دانشجویان توسط انتظامات و حراست در شعب محختلف دانشگاه آزاد بارها تكرار شده و در بسیاری از موارد نیز، مسئولان دانشگاه اجازه ورود نیروی انتظامی را به درون دانشگاه می دهند که از آن جمله می توان به برخورد های صورت گرفته در دانشگاه های آزاد واحدتهران مركز(مجروح شدن بیش ده نفر)، واحدمشهد(مجروح شدن بیش از بیست نفر)، واحد تهران جنوب(حبس و ضرب و شتم دو تن از دانشجویان)، واحدرودهن(ضرب و شتم یک دختر دانشجو در خیابان توسط عوامل انتظامات)، واحدکرج و واحدشهركرد و ...، در ترمهای گذشته اشاره کرد.

0 comments:

ارسال یک نظر