احمدی نژاد: ملت فلسطین باید در رفراندمی آزاد سرنوشت خود را خودشان تعیین کند

احمدی نژاد بدون اشاره به انتخابات سال گذشته ایران و سرنوشت ایرانیانی که قصد تعیین آینده کشورشان را داشتند، گفت: همانطوری که همه ملت ها حق تعیین سرنوشت دارند، ملت فلسطین هم باید سرنوشت خود را خودش تعیین کند، 10 میلیون فلسطینی باید در یک رفراندوم آزاد سرنوشت کشور و ملتشان را تعیین کنند و بگویند که چه می خواهند.

به گزارش تابناک، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم با تاکید براینکه بی توجهی به خواست ملت فلسطین علت اصلی شکست تمام طرح ها و مذاکرات سازش است، افزود: اگر به مسائل اصلی فلسطین توجه نشود ، نفس اینکه دو نفر دور میز بنشینند و با هم حرف بزنند، مشکل را حل نمی کند. باید ریشه مشکل را شناخت و آن را برطرف کرد.

احمدی نژاد با بیان این که اسرائیل قصد مذاکره با چه طرفی را دارد، اظهار عقیده کرد: اگر منظورشان مردم فلسطین است باید طرف مذاکره کننده نماینده مردم فلسطین باشد، باید دید نماینده آنها کیست. شاید دولت حماس به علت داشتن پشتوانه رأی مردم رسمی ترین نماینده مردم فلسطین باشد.

وی گفت: بنابراین اگر قرار است مذاکره ای انجام بگیرد باید با نماینده فلسطینی ها باشد.

احمدی نژاد افزود: در مذاکرات به نمایندگی از چه کسی می خواهند حرف بزنند؟ آیا معقول است که رژیم صهیونیستی تعیین کند که نماینده فلسطینی ها چه کسی باشد؟ آیا رژیم صهیونیستی می خواهد با خودش گفتگو کند یا با ملت فلسطین؟ آنها می خواهند درباره چه چیزی مذاکره و گفتگو کنند؟ آیا موضوع سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین است یا رفع ظلم، تبعیض و اشغالگری و بازگشت اشغالگران به وطنهای خودشان است یا موضوع چیزی دیگری است؟

وی خاطرنشان کرد: مسأله سوم این است که این گفتگو در چه شرایطی انجام می شود؟ ناظر و میانجی گفتگوها چه طرفی است؟ آیا طرفی که واسطه مذاکرات است خودش یک طرف مذاکره نیست؟ تجربه نشان داده است دولتهای امریکا به طور مطلق از رژیم صهیونیستی و جنایات و تجاوزات آن حمایت کرده اند. پس آنها چگونه می توانند واسطه و میانجی مذاکرات باشند؟ این مذاکرات به کجا خواهد انجامید.

احمدی نژاد با این مدعا که "چنین مذاکراتی بی نتیجه خواهد بود و هر خردمندی درباره آن دچار تردید خواهد شد" افزود: با فرض اینکه در این مذاکرات چند متن را هم امضا کردند ، چگونه می توانند آن را عملی کنند. گاهی صهیونیستها و حامیان آنها برای سرکوب فلسطین مدرکی درست می کنند تا بگویند حالا باید همه تبعیت کنند.

وی با بیان این که "امضای چنین قراردادهایی اعمال نامشروع و جنایت بار صهیونیست ها یا رژیم جعلی شان، مشروعیت پیدا نمی کند" اظهار نظر کرد: این رژیم در دنیا منفور است و در میان جهانیان جز حزب صهیونیسم در اروپا و امریکا که ثروت، قدرت و نظام رسانه ای این کشورها را در اختیار دارند کسی از آنها حمایت نمی کند.

احمدی نژاد همچنین مدعی شد: در صورت برگزاری رفراندوم و نظرسنجی در اروپا به این نتیجه خواهند رسید که مردم آن قاره هم از آنها حمایت نمی کنند و برایشان مشروعیت قائل نیستند، مردم امریکا نیز چنین هستند.

موضوع مذاکرات سازش برای بهره برداری انتخاباتی درآمریکا است
احمدی نژاد گفت: قطعا مذاکرات و حتی امضای پیمانهای سازش هرگز نمی تواند باعث کسب مشروعیت برای رژیم صهیونیستی و حل قضیه فلسطین شود.

وی مدعی شد: این موضوع برای بهره برداری انتخاباتی در داخل امریکا مطرح شده است آنها با تظاهر به اینکه در جهت حل قضیه فلسطین اقدامی کرده اند رأی افکار عمومی را به سمت خود جلب کرده و در انتخابات از آن بهره برداری کنند.

احمدی نژاد گفت: مردم آمریکا به آنها رای می دهند، چون انتخاب سومی ندارند. باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند. باید ببینند کدام ضررش برای مردم فلسطین کمتر است، به اینها رای می دهند.

وی با اشاره به تلاش دمکرات ها برای برقراری مذاکرات سازش افزود: مردم آمریکا فکر می کنند جمهوری خواهان خیلی خشن تر و بدترند. به اینها رای می دهند و نیازی به این صحنه سازی و تبلیغات نیست.

احمدی نژاد در ادامه اظهار نظر کرد: با به رسمیت شناختن حقوق اساسی ملت فلسطین این مساله حل شدنی است و به جنگ ، توپ ، هواپیما ، لشکرکشی و ویران کردن خانه ها نیاز ندارد.

وی بی آنکه اشاره ای به انتخابات سال گذشته ایران و سرنوشت ایرانیانی که قصد تعیین آینده کشورشان را داشتند، کند، گفت: همانطوری که همه ملت ها حق تعیین سرنوشت دارند، ملت فلسطین هم باید سرنوشت خود را خودش تعیین کند، 10 میلیون فلسطینی باید در یک رفراندوم آزاد سرنوشت کشور و ملتشان را تعیین کنند و بگویند که چه می خواهند.

وی خاطرنشان کرد: البته در بین ملت فلسطین مسیحی ها و یهودی هایی هم بودند که الان قابل شناسایی هستند. مسلمانان، مسیحی ها و یهودیان که باهم فلسطینی هستند، می توانند تصمیم بگیرند و آینده فلسطین را رقم بزنند. این انسانی ترین و کم هزینه ترین راه است که همه باید به آن تن بدهند.

مساله قدس متعلق به بشریت است
احمدی نژاد ادامه داد: امروز قدس به مسأله بشری تبدیل شده ؛ زیرا عده ای اشغالگر در برابر دیدگان حدود هفت میلیارد انسان، سرزمینی را با توسل به زور و دروغ اشغال کرده و به هر جنایتی دست می زنند. اشغالگران قدس همه کشورهای منطقه را دائما تهدید کرده اند ، بمب اتم دارند، کشتار می کنند ، هر زمان بخواهند به کشورهای همسایه هجوم می برند و خانه های مردم را روی سرشان خراب می کنند.

وی افزود: موضوع قدس از مهم ترین مسائل جهان است و از نظر نحوه صف آرایی، تلاشها و میزان حساسیت هایی که کشورها و ملتهای گوناگون نسبت به آن نشان می دهند می توانیم اهمیت مسأله قدس را حدس بزنیم. اگر چه موضوع قدس مسأله ای اسلامی است ؛ اما اهمیتش حتی فراتر از جنبه اسلامی آن است.

احمدی نژاد اظهارداشت: اینها کارهایی است که کرامت بشر امروز را مورد خدشه قرار داده و موجب تحقیر شخصیت انسان شده است. بنابراین مسأله فلسطین یک مسأله بشری است و همه ی آزادگان جهان نسبت به موضوع قدس حساس هستند.

وی مدعی شد: البته یک بحث دومی هم در کنار این هست. صهیونیستها یک حزب سیاسی بسیار پیچیده، خشن و بی فرهنگی هستند که می خواهند دنیا را تحت سلطه خودشان قرار دهند.

صهیونیست ها همه جهان را مورد تهدید قرار داده اند
احمدی نژاد اظهار عقیده کرد: با توجه به خوی توسعه طلبی و تجاوز گری صهیونیست ها، آن ها همه جهان را مورد تهدید قرار داده اند و تهدید آنها فقط معطوف به یک جغرافیا نیست.

وی افزود: تلاش صهیونیست ها برای دخالت در سرنوشت همه بشریت را یاد آور شد وافزود: صهیونیست ها به دنبال متلاشی کردن فرهنگ همه ملت ها ، تصاحب اقتصاد و سیاست جهان هستند. آنها می خواهند در اینکه چه کسی در چه نقطه ای از جهان حاکم باشد دخالت داشته باشند ، خط مشی رسانه ها را تعیین کنند و مشخص نمایند که چه کسی باید سرکوب شود یا چه افرادی جایزه صلح بگیرند.

وی گفت : نکته مهم این است که صهیونیست ها همه جهان را مورد تهدید قرار داده اند و فقط یک جغرافیا نیست ؛ بنابراین موضوع قدس و فلسطین موضوع جهانی و روز قدس هم روزی جهانی و متعلق به همه ملت هاست.

احمدی نژاد در باره روابط ایران و کشورهای عربی به ویژه مصر و عربستان، اظهارداشت: اساس روابط ایران مبتنی بر دوستی و محبت و همکاری است به خصوص در کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی که ما انگیزه بیشتری هم برای همکاری داریم.

وی با این مدعا که ایران اعتقاد دارد برخی فاصله ها عمدتا تحت تاثیر القاء و فشارهای دشمنان صورت گرفته است گفت: اگر مصر، عربستان و ایران در کنار هم باشند، آن وقت رژیم صهیونیستی جایی برای حضور در منطقه ندارد.

وی در خصوص موانع روابط تهران و قاهره افزود: بحث های خیلی سطحی وجود دارد که اصلا نمی تواند در روابط دو کشور بزرگ تاثیری داشته باشد وامیدواریم که این مسائل حل شود.

احمدی نژاد گفت: روابط با عربستان هم انشاء الله بهبود می یابد و فکر نمی کنم شرایط فعلی ادامه پیدا کند.

0 comments:

ارسال یک نظر