فرماندار اهواز: سلب عضویت دائم ۵ عضو شورای شهر اهواز قانونی است

عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز خبر برکناری پنج عضو شورای شهر اهواز را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای فدعمی عملکرد "فراتر از قانون بعضی از اعضای شورای شهر اهواز" را باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای شهر اهواز دانست و گفت: "جلسه ای با حضور همه اعضای شورای حل اختلاف خوزستان و جمعی از مدعوین تشکیل شد."

او با اشاره به دو پیشنهاد انحلال کامل شورا یا سلب عضویت برخی از اعضا، گفت: "با توجه به این که بعضی از اعضای شورای شهر در انجام وظایف خود تخلفی نکرده بودند، تنها اعضای متخلف، سلب عضویت شدند."

آقای فدعمی گفت: "با استناد به ماده ۸۲ اصلاحی قانون شوراها، پنج عضو شورای شهر به سلب عضویت دائم از شورای شهر اهواز و ممنوعیت ثبت نام در انتخابات شوراها محکوم شدند".

افراد سلب عضویت شده می توانند ظرف مدت بیست روز به شورای حل اختلاف مرکزی شوراها در تهران، اعتراض کنند.

گفته می شود که یکی از دلایل این برکناری ها، اختلاف بین شورای شهر اهواز و وزارت کشور بر سر انتخاب شهردار آینده اهواز بوده است.

فرمانداری اهواز پیش از برگزاری جلسه استیضاح محمدرضا شمسائی، شهردار قبلی این شهر، با فرستادن نامه ای از طریق شورای تامین شهر، مخالفت خود را با این کار اعلام کرده بود، اما شورای شهر اهواز به آن توجه نکرده بود.

شورای شهر اهواز در طول دوران سه ساله خود، سه شهردار این شهر را برکنار کرده است.

برخی گزارش های تایید نشده در روزهای اخیر از بازداشت حمید حسن زاده، رئیس شورای شهر اهواز و یکی از اعضای معزول حکایت داشت.

آقای حسن زاده، رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضائی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خوزستان بوده است.

0 comments:

ارسال یک نظر