آیت الله مکارم شیرازی: فقر در کشور بیداد می کند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ایران، با اشاره به این که فقر در کشور بیداد می کند گفت: "از طرف دیگر شاهدیم که پول هنگفتی خرج بعضی از افراد معلوم الحال و بازیگران می شود".

آیت الله مکارم شیرازی همچنین به قراردادهای کلان بازیگران سینما و جایزه های ورزشکاران اشاره کرد و گفت: "همچنین در قالب بودجه های دولتی هزینه های گزافی برای افرادی با عنوان ایرانیان مقیم خارج کشور خرج می شود."

او از روستاهایی یاد کرد که بیست و پنج سال است که به آن ها روحانی نرفته است و از ابتدایی ترین امکانات بهداشتی محروم اند و برای استحمام به رودخانه می روند.

آیت الله مکارم شیرازی به سرمایه گذری اهل تسنن در این مناطق اشاره کرد و گفت: "آن وقت در مملکت حضرت علی، مردم در فقر هستند و چیزی ندارند".

به نظر می رسد سخنان این مرجع تقلید، اشاره به همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور است که اواسط مرداد ماه برای دومین سال پیاپی توسط شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که ریاست آن را اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور بر عهده دارد، برگزار شد.

در همایش امسال چند صد ایرانی، با تقبل کلیه هزینه ها از سوی دولت برای سه روز به ایران سفر کرده بودند.

ناظران می گویند که همایش ایرانیان مقیم خارج تلاشی برای مرمت چهره ایران به عنوان یک کشور منزوی و جلب نظر برخی از ایرانیان برجسته خارج از کشور و ایجاد اشتیاق در آنها برای سرمایه گذاری در کشور بود.

اما برخی محافظه کاران از همان ابتدا به انتقاد از جنبه های مختلف کنفرانس پرداختند و جنجال پیرامون آن با گذشت یک ماه همچنان ادامه دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر